تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

فرود اجباری هواپيمای مقامات ايرانی

مقامات ترکيه یک هواپیمای بوئينگ ۷۰۷، حامل مقامات ایرانی را مجبور به فرود اجباری و شش ساعت توقف در فرودگاه استانبول کردند.

مسافران این هواپیما جمعی از همراهان محمود احمدی نژاد، از جمله وزير صنايع، معاون عربی و آفريقای وزارت خارجه، دو نماينده مجلس، گروهی از کارشناسان وزارت امور خارجه و تعدادی‌ از خبرنگاران رسانه‌های ايرانی بودند که احمدی‌نژاد را در دیدار هفته گذشته‌اش از کشورهای سنگال، کوبا و ونزوئلا همراهی می‌کردند. این هواپیما هنگام عبور از آسمان ترکيه مجبور به فرود اجباری شد.

مسئولان فرودگاه استانبول گفته‌‌اند این هواپیما مجوز معتبر عبور از آسمان ترکيه را نداشته است اما مقامات ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.

امروز وزارت خارجه ايران نیز سفير ترکيه در تهران را فراخواند تا اعتراض رسمی ایران را در این باره به دولت ترکیه اعلام کند.

سفارت ترکيه در تهران، علت توقف هواپيمای ايرانی را مشکل فنی و نقشه پرواز اعلام کرده و در بیانیه مطبوعاتی‌اش یادآوری کرده است: از آنجا که هواپيمای حامل مقامات ایرانی در ساعت سه و نيم بامداد روز چهارشنبه در فرودگاه به زمين نشسته، مقام‌های تشريفات وزارت خارجه ترکيه نتوانسته‌اند برای استقبال از مقام‌های ايرانی در محل حاضر شوند. با این‌ حال از آنها داخل هواپيما و در بخش تشريفات فرودگاه پذيرايی شده و پس از تهيه نقشه پروازی، هواپيما اجازه ادامه پرواز يافته‌ است.

هفته گذشته نیز مقامات ایرانی خبر دادند ترکيه دو فروند هواپيمای ايرانی را که مظنون به حمل اسلحه برای حزب الله لبنان بوده وادار به فرود اجباری در خاک اين کشور کرده‌اند و با رفع سوءظن اين هواپيماها اجازه پرواز یافته‌اند.

نظرهای خوانندگان

می‌بینم که ترکیه هم کم کم داره سر ناسازگاری با ایران می‌زاره و این یعنی خطر!

-- امین ، Sep 20, 2006 در ساعت 02:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین

در سومین سالمرگ ویگن

گفت‌وگو با داریوش

موافق پخش موسیقی زیرزمینی هستید؟