تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد در سازمان ملل به آمریکا حمله کرد

  محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و به سیاست‌های آمریکا در عراق، لبنان، سرزمين‌های فلسطينی و ايران حمله برد. صبحِ سه‌شنبه نیز جرج بوش، رييس جمهوری آمریکا در همين نشست سخنرانی کرد و جمهوری اسلامی را حامی تروریسم خواند.

آقای احمدی‌نژاد گفت: «این اصلا مهم نیست که مردم در فلسطين کشته می‌شوند؛ ظاهراً این نقض حقوق بشر نیست» وی هم‌چنین از پشتیبانی فراگیر از اسراییل، طی درگیری اين دولت با حزب الله لبنان و نیز در سرزمين‌های فلسطينی انتقاد کرد.

آقای احمدی‌نژاد افزود: «اسراییل منشأ دایمی تهدید و ناامنی در منطقه خاورمیانه بوده است». رييس جمهوری ایران که ایالات متحده را در عراق «اشغال‌گر» خواند گفت ایالات متحده توانایی تأمين امنيت در عراق را ندارد و آمار کشته‌شده‌ها مدام بالاتر می‌رود. وی پرسید: «مردم عراق باید به چه کسی پناه ببرند؟ و چه کسی می‌تواند عدالت را درباره مردم عراق اجرا کند؟ شورای امنیت چگونه می‌تواند اقدام کند در حالی که اشغال‌گران خود عضو دایمی این شورا هستند؟»

آقای احمدی‌نژاد درباره سیاست‌های آمریکا در قبال مسأله هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت برنامه هسته‌ای ایران اهدافی صلح‌آميز دارد و کسانی که می‌خواهند ایران را از حق داشتن انرژی هسته‌ای محروم کنند، خود برخوردار از این انرژی هستند.

آمریکا ایران را متهم می‌کند که در پس برنامه هسته‌ای‌اش در جست‌وجوی دستیابی به تسليحات هسته‌ای است.

جرج بوش، در سخنرانی روز سه‌شنبه در سازمان ملل مردم ایران را مخاطب خود قرار داد و گفت به فرهنگ، تمدن و گذشته تاريخ و مردم ایران احترام می‌گذارد و و آنان را شایسته فرصتی برای تعیین سرنوشتِ خود و برخورداری از اقتصادی در خور استعدادها و ظرفیت‌های ایرانی‌ها می‌داند. وی گفت چشم به راه روزی است که ایران و آمریکا دوستانی خوب و نزدیک در راه استقرار صلح در جهان باشند. آقای بوش گفت تمایل ملت ایران به برخورداری از انرژی هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد؛ اما نگران استفاده رهبران ایران از انرژی هسته‌ای برای مقاصد تسليحاتی است.

*متن کامل سخنرانی جرج بوش در راديو فردا

نظرهای خوانندگان

سلام.مبارک است.اینها با این سخنانشان بیش از اینکه علیه هم باشند به تقویت هم کمک میکنند.

-- مهدی ، Sep 20, 2006 در ساعت 02:30 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


در سومین سالمرگ ویگن

گفت‌وگو با داریوش

موافق پخش موسیقی زیرزمینی هستید؟

سینما بعد از طالبان

اشغال از نگاه سربازان اسرائیلی