تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بوش و احمدی‌نژاد؛ امروز در سازمان ملل

 روز سه‌شنبه جرج بوش، رييس جمهوری ايالات متحده آمریکا و محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری اسلامی ایران در يک‌صد و نود دومين مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک سخنرانی می‌کنند. کاخ سفید امکان هرگونه دیدار میان این دو رییس جمهوری را منتفی دانسته است.

آقای بوش در حالی برای رهبران جهان سخن می‌گوید که تردیدها درباره سیاست وی در زمینه ایران و عراق افزایش يافته است. به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در سخنرانی خود خواهد کوشید حمایت کشورهای غربی را برای دیپلماسی خود در منطقه خاورمیانه خود جلب کند.

آقای بوش در درون آمریکا نیز تحت فشار دموکرات‌ها و شماری از محافظه‌کاران است و تلاش می‌کند در انتخابات ماه نوامبر کنگره، پیروزی را نصیب حزب خود، حزب محافظه‌کار، کند. 

  در محافل سیاسی گفته می‌شود رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی سازمان ملل، بر دیدگاه‌اش درباره دموکراسی در خاورمیانه تأکيد خواهد ورزید. کوفی انان، دبیرکل سازمان ملل و منتقد آقای بوش گفت عراق در خطری جدی جنگ داخلی و فروپاشی است. آقای بوش هم‌چنین به مسأله هسته‌ای ایران خواهد پرداخت و خواهد کوشید در صورت عدم تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، توافق جهانی را برای اعمال تحریم اقتصادی علیه تهران برانگیزد.

محمود احمدی‌نژاد، پيشتر به رييس جمهوری آمریکا پيشنهاد مذاکره داد که کاخ سفید آن را تاکتیکی گمراه‌کننده توصیف کرد و نپذیرفت.

رييس جمهوری ایران، احتمالاً از حق ایران در دستیابی به تکنولوژی صلح‌آميز هسته‌ای سخن می‌گوید. آمریکا می‌گويد ايران در پی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


موافق پخش موسیقی زیرزمینی هستید؟

سینما بعد از طالبان

اشغال از نگاه سربازان اسرائیلی

گزارش تصویری کنسرت موسیقی زیرزمینی

آمریکا علیه جان لنون