تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پلمپ سه مرکز و آموزشگاه موسیقی در تهران

یک فروشگاه موسیقی در تهران- عکس:AFPمركز موسيقي بتهوون و آموزشگاه‌هاي موسيقي ترانه و راحيل پنج‌شنبه گذشته از سوي اداره اماكن نيروي انتظامي پلمپ شدند.
به گزارش زمانه،علت پلمپ مركز موسيقي بتهوون واقع در ميدان مادر (محسنی) تهران فروش بليت‌ كنسرت‌هاي زيرزميني بود كه در آموزشگاه‌هاي راحيل واقع در خيابان ميرداماد و آموزشگاه ترانه واقع در خيابان انديشه، بدون دريافت مجوز از دفتر موسيقي وزارت ارشاد برگزار مي‌شد.

اين كنسرتها مجوز اجرا از وزارت ارشاد دريافت نمي كردند و با عنوان كنسرتهاي پژوهشي در اين آموزشگاهها اجرا مي شدند.

به دنبال محدوديت در اجراي كنسرت‌هاي راك در سالن‌هاي اجرا و عدم صدور مجوز از سوي وزارت ارشاد براي برگزاري برنامه زنده يا انتشار آلبوم از سال گذشته، گروه‌هاي زيرزميني در سالن‌هاي كوچك برخي آموزشگاه‌ها اقدام به برگزاري كنسرت مي‌كردند. امسال نيز تعداد ين برنامه‌ها افزايش پيدا كرده بود و گروه‌هاي بسياري به اجراي برنامه در اين دوسالن پرداختند. مركز موسيقي بتهوون بليت اجراها را به فروش مي‌رساند.

مسئولان اين مركز اميدوارند بتهوون تا هفته آينده فك پلمپ شود و فعاليت‌هايش را از سر گيرد.

در دو ماه گذشته، كنسرت‌هاي بسياري مجوز نگرفتند يا لغو شدند اما برگزاري كنسرت رضا صادقي و فرمان فتحعليان در شرايطي كه گروه‌ها در فشار مضاعفي براي فعاليت هستند، تعجب بسياري از دست‌اندركاران موسيقي را برانگيخت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


دولتی که سازمان برنامه ريزی لازم ندارد

بازگشت «ميلان كوندرا» به زادگاهش

مرجان ساتراپي در نيويورک

چرا هانا آرنت در اسراييل مورد نفرت است؟

حقوق کودکان را باید شناخت