تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بوش: ابران وقت‌کشی می‌کند

  رييس جمهوری آمریکا از تعلل ایران در پیشبرد پرونده هسته‌ای‌اش ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، جرج بوش، رييس جمهوری آمریکا گفت: «نگرانی من این است که ایران وقت‌کشی می‌کند؛ آن‌ها (مقامات ایرانی) می‌خواهند ما را وقت بخرند. يکی از اهداف من در نیویورک این است که به مردم خاطرنشان کنم که وقت‌کشی مجاز نیست. ما باید این فرایند را به پیش ببریم».

رييس جمهوری آمریکا این هفته به نیویورک می‌رود تا در نشست عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند. محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور دارد.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح روز جمعه گفت مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی «واقعا» پيشرفت کرده است. مقامات اروپایی گفته‌اند ایران در این مذاکرات مسأله تعليق دوماه غنی‌سازی اورانیوم را مطرح کرده است.

در صورتی که ایران هم‌چنان از گردن نهادن به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پرهیز کند، ممکن است اعضای این شورا برای اعمال تحریم‌های محدود یا فراگیر علیه ایران در زمینه انرژی و نفت يا تکنولوژی هسته‌ای به توافق برسند. آمریکا می‌کوشد چين، روسیه و متحدان اروپایی‌اش را به اعمال تحریم علیه ایران ترغیب کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


دولتی که سازمان برنامه ريزی لازم ندارد

بازگشت «ميلان كوندرا» به زادگاهش

مرجان ساتراپي در نيويورک

چرا هانا آرنت در اسراييل مورد نفرت است؟

حقوق کودکان را باید شناخت