تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تفتیش دفتر نشریه‌ "نامه"

مدير مسئول نشريه‌ی توقيف‌‏شده‌ی نامه خبر داد كه دوشنبه شب، عده‌ای دفتر اين نشريه را تفتيش‌ ‏كرده‌اند.

كيوان صميمی بهبهانی در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين مطلب گفت: وقتی صبح امروز (سه‌‏شنبه) وارد دفتر نشريه شديم، مشاهده كرديم كه ظاهراً افرادی شب گذشته وارد دفتر شده‌‏اند و همه‌ی صندلی‌‏ها، كتاب‌‏ها و شماره‌‏های مختلف نشريه‌ی نامه را به هم ريخته‌‏ و وسط اتاق پراكنده‌‏اند.

وی افزود: ممكن است تفتيش‌‏كنندگان قصد داشته باشند از ما زهرچشم بگيرند، چون حتی يک ضبط صوت را كه در جيب هم جا می‌‏گيرد، با خود نبرده‌‏اند.

صميمی بهبهانی اضافه کرد: علت توقيف نشريه‌ نامه، چاپ قطعه شعری از خانم سيمين بهبهانی است كه آقايان هيأت منصفه‌ مطبوعات، از آن تلقی توهين به بنيانگذار جمهوری اسلامی كرده‌‏اند در حالی كه وقتی با خانم بهبهانی صحبت كرديم ايشان گفتند كه در اين شعر اساساً توهيني نسبت به كسی وجود ندارد، ضمن اینکه كتاب خانم بهبهانی دارای مجوز وزارت ارشاد است و اين شعر نيز شش ماه پيش سروده شده است و در اين مدت نيز ايرادی به لحاظ حقوقی به آن وارد نشده بود.

مديرمسئول نشريه‌ توقيف‌شده نامه تصريح كرد: به نظر بنده ممكن است پشت سر توقيف سه نشريه‌ نامه، شرق و خاطره يک انگيزه‌ سياسی نهفته باشد. زمانی انگيزه‌ی سياسی اين اقدام از بين می‌‏رود كه دادگاهی منصفانه و عادلانه در خصوص اين سه نشريه برگزار شود.

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی