تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نشست شورای حکام درباره پرونده هسته‌ای ایران

امروز 35 عضو شورای حکام تشکیل جلسه دادند و پیرامون گزارشی که محمد البرادعی درباره برنامه هسته‌ای ایران تهیه کرده است، به گفت‌وگو نشستند.

در همین حال خاویر سولانا مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، امروز وزرای خارجه‌ کشورهای پنج به علاوه‌ی یک را تلفنی از نتیجه‌ مذاکرات مطلع کرد.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی، مذاکره‌کننده‌ ایرانی در گفت‌وگوهای خود در روزهای شنبه و یکشنبه، از پیشرفت‌هایی در زمینه‌ تلاش برای تداوم مذاکرات خبر دادند.
یک مقام اتحادیه‌ اروپا اعلام کرد، لاریجانی در طول گفت‌وگوی هفت ساعته‌ خود با سولانا در وین، تعلیقی دو ماهه را پیشنهاد کرده است. اما یک مقام رسمی ایرانی، این‌که چنین پیشنهادی از سوی لاریجانی مطرح شده باشد را تکذیب کرد. هر دو طرف، مذاکرات مذکور را سازنده خوانده‌اند.

از سوی دیگر، ایالات متحده می‌گوید، همچنان در پی تصویب مجازات‌های سازمان ملل علیه ایران است.
جورج شولت نماینده‌ آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز به خبرنگاران گفت: واشنگتن از نتیجه دیدار سولانا و لاریجانی خشنود است اما معتقد است باید چاره‌ای اندیشید تا ایران را از کش دادن مذاکرات و خریدن وقت برای به ثمر رساندن غنی‌سازی برحذر داشت.

وی در باره‌ پیشنهاد دو ماهه‌ تعلیق گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که تعلیق واقعا اتفاق می‌افتد و پيشهاد ايران مصلحتی نيست.»

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی