تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ديک چينی: از یازده سپتامبر به این طرف دولت جانانه کار کرده

  ديک چينی، معاون رييس جمهوری آمریکا گفت دولت «جانانه» در حفط آمریکا کار کرده است. وی که روز يک‌شنبه به مناسبت پنجمين سالگرد حادثه حمله تروریستی به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی سخن می‌گفت از عملکرد دولت در زمینه تأمين امنيت برای مردم آمریکا دفاع کرد.

جرج بوش، رييس جمهوری آمریکا نیز با حضور در محل ويران‌شده مرکز تجارت جهانی کوشید تا اثیات کند آمریکا از پنج سال پیش تا کنون امن‌تر شده و امکان حمله‌ای مانند حمله يازده سپتامبر به ايالات متحده تقریباً از ميان رفته است. این در حالی است که مناقشه‌ها درباره کارآمدی سیاست امنیتی دولت آقای بوش، به جدال انتخاباتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها برای دستیابی به پیروزی در انتخابات ماه نوامبر آينده شدت داده است.

دموکرات‌ها می‌گویند دولت آقای بوش از حملات یازده سپتامبر برای مقاصد سیاسی خود بهره‌برداری کرده و شکاف‌هایی را که حادثه يازده سپتامبر درجامعه آمریکا پدیدآورده، نایدیده گرفته است.

آقای چینی به تلویزیون ان بی سی گفت: «نمی‌دانم چگونه پنج سال بدون حمله را می‌شود توضيح داد؟ پنج سال پيش‌گيری موفقیت‌آميز از حمله؛ پنج سال ناکام کردن تلاش‌های القاعده برای بازگشتن و کشتن بیشترِ آمریکايی‌ها.»

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی