تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ديدار دوم لاريجانی و سولانا

علی لاریجانی، مسئول پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی و خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای روز دوم، در وین دیدار و مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای سولانا پس از این نشست، تاکید کرد که برخی سوءتفاهم‌ها درباره موضوع هسته‌ای ایران رفع شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، مذاکرات با آقای لاریجانی حدود 7 ساعت طول کشیده و این گفت‌وگو هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده ایران و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین، مذاکرات روز گذشته را سازنده توصیف کردند. طرفین مذاکره، تاکید کردند که این گفت‌وگوها ممکن است واپسین فرصت برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باشد.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش کرد تا از لابه‌لای این مذاکرات دریابد که ایران تا چه اندازه آمادگی تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و برآورده کردن توقعات قدرت‌های بزرگ جهانی را دارد.

ايالات متحده در تلاش است اعضای شورای امنیت سازمان ملل را به تصویب تحریم‌ها علیه ایران ترغیب کند.

از سوی دیگر، حمیدرضا آصفي، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران که امروز آخرین نشست رسمی خود را با خبرنگاران برگزار می‌کرد، در پاسخ به اين سوال كه "آيا ايران براي تعليق كوتاه‌مدت غني‌سازي آمادگي دارد"، اظهار داشت: «بحث تعليق، مربوط به گذشته است و به عقب برنمي‌گرديم. اگر اروپايي‌ها نكاتي را در خصوص تعليق دارند مي‌توانند در مذاكرات مطرح كنند و ما آماده‌ شنيدن نظرات آنها هستيم. اما مذاكره بايد بدون پيش‌شرط باشد.»

مرتبط:

سخنگوی وزارت خارجه ایران تغییر کرد

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی