تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

صدام حسين هيچ رابطه‌ای با القاعده نداشته است

  در گزارشی که سنای آمريکا روز جمعه منتشر کرد آمده است صدام حسين هيچ رابطه‌ای با گروه القاعده و از جمله با ابومصعب زرقاوی، رهبر القاعده در عراق، نداشته است. اين در حالی است که جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا و مقامات دولت او پيش از حمله به عراق صدام حسین را به حمایت از القاعده متهم می‌کردند.

گزارش منتشرشده سنا، يکی از دوگزارشِ از طبقه‌بندی خارج شده کميته اطلاعاتی سنای آمريکاست که مبتنی بر ارزيابی سازمان جاسوسی ايالات متحده، سی آی ای، در اکتبر 2005 است. گزارش‌های سنا در آستانه پنجمين سالگرد حملات تروريستی يازده سپتامبر به نيويورک منتشر می‌شود.

انتشار گزارش‌های سنا به شدت جدال سياسی ميان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمريکا بر مسائل مسائل امنيت ملی افزوده و رقابت میان دو حزب را در آستانه انتخابات کنگره در ماه نوامبر گرم‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در گزارش ديگر سنای آمريکا آمده است دولت آقای بوش، در سال 2002 به کنگره ملی عراق، يکی از گروه‌های اپوزیسیون تبعیدی، پول داده است تا از اطلاعات این گروه استفاده کند و اطلاعاتی که این گروه در اختیار دولت آمريکا گذاشته، بر سياست ايالات متحده در قبال حکومت صدام حسین به طور جدی تأثير گذاشته است.

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی