تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۵

احمدی نژاد، جرج بوش را به مناظره می خواند

ahmadinejad.jpgدرحالیکه دو روز به ضرب الاجل شورای امنيت سازمان ملل به ايران برای پايان دادن به غنی سازی اورانيوم باقيست، مقامات ايران پاسخ جديدی در مورد نحوه برخورد با اين قطعنامه نداده اند. قبلا ايران ضرب الاجل شورای امنيت را فاقد مبنای حقوقی خوانده و آنرا رد کرده بود.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران امروز در يک کنفرانس خبری گفت که تغييری در مواضع ايران رخ نداده است. او از جورج بوش رئيس جمهور آمريکا خواست که در يک مناظره تلويزيونی با او شرکت کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه کاخ سفید این درخواست را رد کرده است.

در قطعنامه شماره 1696 شورای امنيت آمده است که در صورت عدم تمکين ايران به مفاد قطعنامه، برخی مجازات ها از جمله تحريم اقتصادی می تواند در دستور کار قرار گيرد.

هفته گذشته ايران در پاسخ به بسته پيشنهادی کشورهای پنج بعلاوه يک بدون اينکه به خواست اين کشورها برای تعليق غنی سازی پاسخ مستقيم منفی يا مثبت بدهد، خواهان ادامه مذاکره در مورد شرايط ايران برای تعليق غنی سازی شده بود.

کشورهای غرب بويژه ايالات متحده آمريکا و اسرائيل همواره حکومت ايران را به داشتن مقاصد نظامی از فعاليت های هسته ای متهم کرده اند. ايران اين اتهام را رد می کند.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی