تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۵

جنبش فتح با تشکيل دولت وحدت ملی موافقت کرد

محمود عباس، رهبر جنبش فتح، روز شنبه با تشکيل دولت وحدت ملی با رقيب خود جنبش حماس، موافقت کرد تا – به گفته اين جنبش – به خصومتی پايان دهد که اسراييل از آن برای به تأخير انداختن روند صلح خاورميانه استفاده می‌کند.
نبيل شعث، از رهبران فتح، در پايان مذاکرات سه روزه در امان – پايتخت اردن – گفت بدنه حکومت که مدتی طولانی در دست فتح بوده اکنون ناگزیر از تشکيل حکومت وحدت ملی با گروه اسلام‌گرايی است که در انتخابات ماه ژانويه گذشته، فتح را شکست داد. آقای شعث گفت «يک حکومت وحدت ملی قدرت ما را برای مقابله با اشغال اسراييل افزايش می‌دهد.»

فلسطينی‌ها نگران‌اند ادامه اختلافات فتح و حماس خطر بازگشت جنگ قدرت خونينی را که پس از انتخابات آغاز شد افزايش دهد. به گزارش خبرگزاری رويترز، هانی الحسن، يکی ديگر از رهبران فتح گفته است «ناکامی اسراييل در دستيابی به پيروزی نظامی در لبنان و نابودکردن چريک‌های حزب الله، انگيزه تازه‌ای به فلسطينی‌ها داده تا همه نيروهای خود را در برابر دشمن مشترک – اسراييل – به کار گيرند.» وی افزود «برتری اسراييل از ميان رفته و و اسراييلی‌ها پس از شکست در لبنان نمی‌توانند هر کاری بخواهند بکنند.»

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی