تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۵

سوريه مرزهای خود را بر نيروهای پاسدار صلح می‌بندد

سوريه تهديد کرد در صورتی که نيروهای پاسدار صلح به مناطق مرزی اين کشور نزديک شوند، مرزهای خود با لبنان را خواهد بست. ارکی تووميوجا (Erkki Tuomioja) وزير خارجه فنلاند – کشوری که اکنون رييس دوره‌ای اتحاديه اروپاست - پس از ديدار با همتای سوری خود در هلسينکی اين خبر را اعلام کرد.

پيش‌تر، بشار اسد، رييس جمهوری سوريه گفته بود استقرار سربازان سازمان ملل متحد در مرزهای لبنان، اقدامی خصمانه عليه سوريه است. بشار اسد به شبکه تلويزيونی العربیه گفت «اين اقدامی تعدی‌گرانه عليه حاکميت لبنان و اقدامی خصمانه عليه سوريه است». وی افزود اين امر در صورتی معنا داشت که لبنان و سوريه دو کشور متخاصم بودند. اين در حالی است که اسراييل خواستار اقدام فوری برای افزايش نيروهای پاسدار صلح شده و درباره موقعيت «آماده انفجار» منطقه هشدار داده است.

 اسراييل، سوريه را متهم می‌کند که از طريق مرزهايش با لبنان، سلاح در اختيار حزب الله می‌گذارد؛ از جمله راکت‌هايی که در جنگ سی و چهار روزه، حزب الله به خاک اسراييل پرتاپ کرد. هم‌چنين، روز گذشته فيلپيپ دوست بلازی، وزير خارجه فرانسه در ديدار با همتای اسراييلی خود گفت مهم‌ترين وظيفه نيروهای پاسدار صلح جلوگيری از انتقال سلاح از مرزهای لبنان به درون اين کشور است.

نظرهای خوانندگان

باآرزوی موفقیت آماده همکار هستیم

-- avesta ، Aug 24, 2006 در ساعت 05:06 AM

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی