تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۵

سازمان ملل در لبنان حق استفاده از زور می‌يابد

نيروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد در لبنان اجازه يافتند در صورت لزومِ محافظت از غيرنظامی‌ها يا برای مقابله با تلاش‌های مسلحانه برای اخلال به وظايف‌شان از زور استفاده کنند. به گزارش خبرگزاری رويترز، سازمان ملل ديروز سندی بيست و يک صفحه‌ای منتشر کرد که پيوست فرمانی است که در قطعنامه دو هفته پيش شورای امنيت سازمان ملل آمده بود. پيش نويس اين قطعنامه را فرانسه و ايالات متحده تهيه کرده بودند. نيروهای حافظ صلح سازمان ملل در اين قطعنامه حق انجام عمليات گسترده برای خلع سلاح چريک‌های حزب الله را ندارد.

اين سند برای تأييد به کشورهايی داده شده که به جنوب لبنان سرباز فرستاده يا می‌فرستند و – به گفته ويجی نامبيار، مشاور ويژه دبير کل سازمان ملل – تقريبا پذيرفته شده است. ويجی نامبيار روز گذشته در بيت المقدس گفت ما درخواست‌های بسياری را برای تغيير دريافت کرديم و فکر می‌کنيم می‌توانيم اين سند را به زودی به صورت نهايی دربياوریم.

در تلاش برای تقويت آتش بس شکننده ميان حزب الله و اسراييل، سازمان ملل خواهان سه هزار و پانصد نيروی پاسدار صلح تازه برای فرستادن به لبنان شد تا در ماه نوامبر شمار اين سربازان به پانزده هزار برسد.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی