تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۵

ايتاليا: درصورت رعایت آتش‌بس، در سپاه صلح شرکت می‌کنیم

سرباز ایتالیایی در عراق- عکس:AFPايتاليا می‌گويد چنانچه مقررات آتش بس در جنوب لبنان رعايت شود، حاضر است رهبری سپاه صلح را بپذيرد و 2 تا 3 هزار نفر را برای شرکت در اين سپاه آماده سازد.

"ماسيمو دو آلما"، وزير خارجه ايتاليا در مصاحبه‌ای با روزنامه لارپوبليکا می‌گويد، ايتاليا انتظار دارد که اسرائيل به آتش‌بس احترام بگذارد و نيروهای حزب الله نيز سلاح را بر زمين بگذارند. اما بويژه تاکيد می‌کنيم که اگر اسرائيل به تيراندازی در خطوط آتش بس ادامه دهد، نيروهای ما نخواهند توانست در منطقه مستقر شوند.

اول هفته جاری،"رمانو پرودی" نخست وزير ايتاليا آمادگی اين کشور را برای رهبری سپاه صلح بين المللی اعلام کرد. قبلا قرار بود که اين وظيفه را فرانسه بر عهده گيرد، اما اين کشور به علت آنچه "ناروشنی ماموريت سپاه صلج" می‌نامد از قبول آن منصرف شد.

وزير خارجه ايتاليا می گويد، 3هزار نفری که اين کشور در حال سازماندهی آن است، تقريبا يک سوم مجموع نيروئی است که اروپا عهده‌دار اعزام آن به جنون لبنان است و بقيه را کشورهای اسپانيا، هلند، بلژيک و چند کشور ديگر تکميل خواهند کرد.
قرار است فردا چهارشنبه، نمايندگان کشورهای عضو اتحاديه اروپا برای بحث در مورد قوانين مربوط به استقرار سپاه صلح در جنوب لبنان، با هم ديدار کنند.

به گزارش رويترز، چنانچه سازمان ملل متحد واقعا مايل باشد که تا ده روز ديگر يعنی دوم سپتامبر يک گروه زبده 3500 نفری سپاه صلح در جنوب لبنان مستقر شود، در اين صورت توجه به ملاحظات کشورهای اروپا در اين زمينه بسيار حياتی است.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی