تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۵

ایران موشک جدیدی را آزمایش کرد

ارتش ایران امروز یک موشک زمین به زمین با برد کوتاه را آزمایش کرد. به گزارش تلویزیون ایران موشک "صاعقه" با برد 80 تا 250 کیلومتر در نزدیکی کاشان پرتاب شد.

ارتش ایران از روز شنبه مانورهای نظامی بزرگی را در جنوب شرق و مرکز کشور آغاز کرده است. مقام های نظامی ایران می گویند موشک های زمین به زمین و ساحل به دریا با تکنولوژی و دانش داخلی ساخته شده، اما کارشناسان خارجی معتقدند بخش اعظم تکنولوژی موشک سازی ایران از سایر کشورها، از جمله، کره شمالی خریده می شود.

آزمایش موشک ای جدید وانجام این مانورهای نظامی که احتمالا 5 هفته ادامه خواهد داشت، با توجه به اوضاع لبنان سبب نگرانی بیشتر غرب می شود.

ایران قبلا موشک "شهاب 3" را که قابلبت حمل کلاهک های هسته ای را دارد، آزمایش کرده است.

آزمایش موشک های جدید همچنین در حالی اعلام می شود که حمید رضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز، یکشنبه، در کنفرانس خبری هفتگی خود در تهران باردیگر گفت که تعلیق غنی سازی اورانیوم در دستور کار ایران نیست. قراراست ایران تا دو روز دیگر به مجموعه پیشنهادهای پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به اضافه آلمان رسما پاسخ دهد. این کشورها در ازای تعلیق فعالیت های غنی سازی اورانیوم مشوق هائی را برای ایران در نظر گرفته اند.

شورای امینت سازمان ملل در 9 مرداد(31 ژوئیه) با تصویب قطعنامه ای از ایران خواست برنامه غنی سازی خود را متوقف کند، در غیر اینصورت با تحریم های سیاسی و اقتصادی روبرو خواهد شد.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی