تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۵

جرج بوش: لبنان و عراق دموکراسی‌های شکننده‌اند

   جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا گفت «لبنان و عراق دموکراسی‌های شکننده‌ای هستند و امنيت در ايالات متحده بسته به اسقرار دموکراسی در خاورميانه است».
آقای بوش در گفتار راديويی هفتگی خود افزود: «دموکراسی جوان در اين کشور هنوز آسيب‌پذير است و نيروهای ارعاب در پی متوقف کردن روند پيشرفت آزادی و سوق دادن ملت‌های تازه آزاد به سوی تندروی هستند». رييس جمهوری آمريکا افزود: «راه پيش رو بلند است و نياز به ايثار و اراده دارد؛ اما امنيت آمريکا بسته به پيشرفت آزادی در اين منطقه آشوب‌زده است و ما به نتيجه (چنگ) اطمينان داريم، زيرا از قدرت توقف‌ناپذير آزادی آگاهی‌ايم».

  امسال که انتخابات کنگره در آمريکا برگزار می‌شود، ترديدها درباره کارآمدی و سودمندی جنگ عراق در اين کشور افزايش يافته و در همين حال سياست خاورميانه آقای بوش با سی و چهار روز نبرد حزب الله و اسراييل به چالش کشيده شده است.
هفته گذشته فرماندهان آمريکايی در عراق، در ديدار با تيم امنيت ملی و مبارزه با تروريسم دولت آمريکا آن‌ها را در جريان واپسين تحولات گذاشتند. مقامات آمريکايی می‌گويند خشونت‌های فرقه‌ای ممکن است به جنگ داخلی در عراق بينجامد.

روزنامه نيويورک تايمز هفته گذشته از قول  برخی مقامات دولت آقای بوش – که نام‌شان فاش نشد - نوشت دولت آمريکا در حال بررسی راه‌های بديل دموکراسی در عراق است؛ اما کاخ سفيد اين خبر را تکذيب کرد.  

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی