تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۵

تهاجم جديد اسرائيل، آتش بس را به خطر می‌اندازد

نیروهای فرانسوی درحال پیوستن به سپاه صلح- عکس:AFPکماندوهای اسرائيلی امروز شنبه، مواضع شبه نظاميان حزب آلله در شرق لبنان را مورد حمله گسترده قرار دادند. اين حمله که از زمان برقراری آتش‌بس در روز دوشنبه گذشته تا کنون اولين تهاجم گسترده در منطقه است، سه نفر کشته از نيروهای حزب الله و شش نفر زخمی از کماندوهای اسرائيل بر جای گذاشت.

به گزارش رويترز، منابع نظامی اسرائيل هدف از اين حمله را که در 15 کيلومتری شهر"بعلبک" و 26 کيلومتری مرز سوريه انجام گرفت، مختل کردن جریان حمل اسلحه و مهمات قاچاق برای حزب الله از طريق سوريه و ايران اعلام داشته‌اند. شبه نظاميان حزب‌الله بدون اشاره به میزان تلفات می‌گويند که حملات اسرائيل را دفع کرده‌اند.

برخی ناظران سياسی اظهار نگرانی می‌کنند که از سرگيری عمليات نظامی در سطح سنگين و گسترده از نوع امروز، می‌تواند فضای اميدوار کننده حاصل از برقراری آتش بس و تلاش‌های سازمان ملل برای تشکيل سريع‌تر سپاه صلح بين المللی را به خطر اندازد.

کوفی عنان دبير کل سازمان ملل متحد نيز گفته است که آتش بس در جنوب لبنان ناپايدار است. او شرکت گسترده‌تر کشورها برای استقرار دست کم 3500 نفر نيروی زبده سپاه صلح بين المللی در خطوط حساس آتش بس در جنوب لبنان و تکميل آن را تا سقف 15هزار نفر، خواستار است.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی