تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۵

اداره زندانهای قرقیزستان در دست تبهکاران است

یکی از زندان های قرقیزستان - AFPگروه بین الملی بحران روز 16 اوت در گزارشی از شرایط زندان‌های قرقیزستان نوشته است که پس از انقلاب سال 2005 در این کشور، قدرت به دست رهبران تبهکاران افتاده و آنها هر لحظه می‌توانند از زندانیان همچون يک ارتش ذخیره استفاده کنند.

گروه بحران می گويد پليس ديگر کنترلی بر زندانها ندارد و اداره زندانها به دست تبهکارانی است که نظام خشنی بر اساس کاست بر آن اعمال می کنند و  زندانيان ضعيف با بيرحمی و کار سخت روبرو می شوند. 

خطر از زمان شورش همزمان در چندين زندان و قتل يکی از اعضای پارلمان به هنگام بازديد از کمپ زندان "باتیوکایف"، در ماه اکتبر سال 2005، آشکار شد.

. هزینه زندان‌های قرقیزستان از بودجه دولتی تامین می شود که بسیار ناچیز است. حقوق ماموران زندان نيز يکی از پايين ترين حقوق ها در کشور است. وضع بهداشت و تغذيه و سلامتی زندانیان بسیار ضعیف و میزان ابتلا به بیماری‌های سل و ایدز در داخل زندان بسیار بالاست.

 در عین حال طرحهايی وجود دارد که بر اساس آن تجديد سيستم کار کارگاهی در زندان به شيوه زندان‌های دوران شوروی مطرح است. همچنين پيشنهادهايی برای کم کردن از شمار زندانيان از راه تسهيل قوانين وجود دارد ولی وضعيت سياسی و واقعيت های اقتصادی اجازه نمی دهد که چنين طرحهايی به جايی برسد.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی