تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۵

يادداشت همکاری فرانسه و بريتانيا در مبارزه با تروريسم

  وزيران کشور فرانسه و بريتانيا، روز چهارشنبه، يادداشت همکاری ميان دو کشور برای مبارزه با فعاليت تروريستی در اروپا را امضا کردند. در نسخه فرانسوی اين يادداشت که روز پنج شنبه در روزنامه فيگارو منتشر شد، آمده است «تهديد تروريسم افزايش يافته و هميشگی است». نيوکولا سرکوزی، وزير کشور فرانسه و جان ريد وزير کشور بريتانيا يک هفته پس از فاش شدن طرح عمليات تروريستی در فرودگاهِ هيترو لندن و پس از گفت‌وگو با وزيران کشور اعضای اتحاديه اروپا اين يادداشت همکاری را امضا می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، بريتانيا و فرانسه درباره پيش‌گيری از تندروی و عضوگيری تروريست‌های بالقوه وعده همکاری دادند و قرار شد پليس و دستگاه قضايی کارآمدی خود افزايش دهد تا تروريست‌ها نتوانند پس از انجام عمليات تروريستی در اروپا اقامت کنند.

در اين يادداشت، هم‌چنين، تدابيری برای پيشبرد تحقيقات درباره بمب‌های مايع انديشيده شده است. در طرح فاش شده انفجار فرودگاه لندن، به گفته پليس، تروريست‌ها می‌خواستند از بمب مايع استفاده کنند.

جان ريد گفت پس از گفت‌وگو با همتايان اروپايی‌اش، کميسيون اروپايی وعده داد رشته‌ای از اقدامات را برای تشديد تدابير امنيتی در فرودگاه‌های اروپا انجام دهد.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی