تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۵

آوارگان جنگ لبنان به خانه هایشان برمی گردند


هزاران آواره لبنانی بعد از اعلام آتش بس بين لبنان و اسرائیل، از صبح امروز شروع به بازگشت به خانه هایشان در جنوب لبنان کردند.


پیش از این اسرائیل گفته بود: تا زمانی که یک نیروی بین المللی حافظ صلح در منطقه مستقر نشود، نیروهایش در لبنان باقی می مانند.



به گزارش بخش جهانی بی بی سی جنگ بین حزب الله و اسرائیل ساعت 8 صبح امروز (دوشنبه) با اعلام قطعنامه سازمان ملل به شکل رسمی به پایان رسید. با این وجود، حملات هوایی اسرائیلی ها به جنوب و شرق لبنان، تا 15 دقیقه قبل از آتش بس ادامه داشت.



نیروهای اسرائیلی همچنین  با گذشت ساعاتی از آتش بس، به یک گروه از  مبارزان حزب الله در جنوب لبنان تیراندازی کردند. هزاران نیروی اسرائيلی در جنوب لبنان باقی مانده اند. گفته می شود احتمالا تعداد زیادی از نیروهای حزب الله هم در مکان هایی که اسرائیلی ها هستند، باقی مانده اند و این موضوع احتمال شکل گیری یک اختلاف جدید را بالا می برد.



رویترز در این زمینه گزارش داده است: با وجود اعلام آتش بس، یک شبه نظامی حزب الله توسط اسرائیلی ها در جنوب لبنان کشته شد. اسراییلی ها مدعی شدند که این مبارز لبنانی، ابتدا به سوی آنها تیراندازی کرد و با پاسخ اسرائیلی ها روبرو شد. 



روزنامه گاردین نوشت این درگیری سه ساعت بعد از اعلام آتش بس در لبنان اتفاق افتاد. نخست وزیر اسرائیل امروز صبح هشدار داد: با وجود آتش بس اگر کسی به ما حمله کند، جواب متقابل خواهد گرفت.



هواپیماهای جنگی اسرائیلی ، صبح امروز ، یک روستا در شرق لبنان و بخشی از کمپ پناهندگان فلسطینی را بمباران کردند. 



در جنگ بین اسرائیل و حزب الله  که دست کم 34 روز طول کشید، یک هزار لبنانی که بیشتر آنها غیرنظامی بودند و 157 اسرائیلی کشته شدند.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی