تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۵

حکم سنگسار اشرف کلهری به دستور رئیس قوه قضائیه ایران متوقف شد

با پیگیری فعالان جنبش زنان و فعالان حقوق بشر در ایران اجرای حکم سنگسار اشرف کلهر زن 37 ساله‌ به دستور آیت‌‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه ایران متوقف شد.
شادی صدر وکیل اشرف کلهری به خبرنگار سایت رادیو زمانه گفت ابتدای این هفته، نامه‌ سرگشاده‌‌ای را که جمعی از فعالان جنبش زنان و حقوق بشر ایران امضا کرده بودند به دفتر آیت‌الله شاهرودی ارسال کرد و رئیس قوه قضائیه ایران اکنون دستور توقف اجرای حکم سنگسار موکلش اشرف کلهری را صادر کرده است.

در این نامه که بیش از چهار هزار نفر به صورت آن‌لاین آن‌را امضا کردند همراه یک نامه دیگر با امضای بیش از صد زن فعال ایرانی از آیت‌‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه ایران خواسته شده بود مانع از اجرای حکم سنگسار زنی شود که به اتهام زنا و همکاری در به قتل رساندن همسرش به زندان و مجازات سنگسار محکوم شده است.
وکیل اشرف کلهری به رادیو زمانه گفت خیلی خوشحال است از اینکه ‌ با تلاش جمعی از مردم توانسته اند جان یک انسان دیگر را نجات دهند. هر چند او یادآور شد هنوز دستور لغو این حکم را دریافت نکرده و فعالان حقوق بشر باید همچنان به تلاش‌ها یشان برای به نتیجه رسیدن این اعتراض‌ها ادامه بدهند.

او گفت هدف اصلی ما تلاش برای لغو مجازات سنگسار و حذف آن از مجموعه قوانین ایران است. پیش از این در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی با فشار نهادهای حقوق بشری، رئیس قوه قضائیه دستور داده بود برای هیچ متهمی حکم سنگسار صادر نشود.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی