تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۵

حومه بیروت باردیگر زیر بمباران

شهر بيروت سحرگاه امروز بارديگر با حملات هوائی اسرائيل برفراز حومه شيعه نشين خود، از خواب بيدار شد. بسياری از مردم اين منطقه از ديروز که هواپيماهای اسرائيلی اوراق اخطار حملات هوائی را پخش کردند از خانه و کاشانه خود گريخته اند. همچنين به گفته مسئولان بیمارستانی در لبنان حملات هوائی امروز اسرائيل به يک پل در مرزاین کشور با سوریه 11 کشته و 18 نفر زخمی بجای گذاشت. به گفته همین منابع در يک حمله هوائی ديگر در شرق بعلبک اتومبيلی مورد هدف قرار گرفت، که در جریان آن یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

از سوی ديگر نيروهای حزب الله با چندين راکت اسرائيل را مورد هدف قرار دادند که دو نفر را در شهر "حیفا" زخمی کرد. درگیری بین افراد حرب الله و سربازان اسرائیلی در نزدیکی مرز در جنوب لبنان هم ادامه یافت. به گفته ارتش اسرائیل در طول شب یک سرباز کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

در حاليکه جنگ در جنوب لبنان همچنان قربانی می گيرد و کمبود نفت و مواد حياتی امر کمک رسانی و درمان بيماران را با مشکلات بسيار روبرو کرده است، تلاش برای تصويب قطعنامه آتش بس در شورای امنيت همچنان بدلیل اختلافات معطل مانده است. روسيه پيشنهاد صدور قطعنامه ای را برای برقراری يک آتش بس 72 ساعته کرده است تا در فاصله تصويب قطعنامه مشترک آمريکا- فرانسه بتوان کمک های بشردوستانه را به مردم رساند. اما اسرائيل اين پيشنهاد را موجب تجديد سازمان حزب الله می داند و با آن مخالف است. جان بولتون نماينده آمريکا در سازمان ملل هم گفت که پيشنهاد روسيه کمکی به حل مشکل نمی کند و اميد وار است که طرح قطعنامه مورد بحث در شورای امنيت ظرف روز جمعه به تصويب برسد. بقيه ديپلمات های حاضر در مقر سازمان ملل می گويند که تصويب قطعنامه زودتر از روز شنبه امکان پذير نيست.

چنگ در جنوب لبنان که اکنون يکماه از آن می گذرد، تا به حال به کشته شدن 1023 لبنانی و 123 اسرائيلی منجر شده است.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی