تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۵

کشف توطئه انفجار هواپیما در فرودگاه لندن

پلیس بریتانیا، می گوید توطئه انفجار چند هواپیما را که از لندن به آمریکا پرواز می کنند خنثی کرده است. به دستور اداره امنیت داخلی، سطح اعلام خطرحملات تروریستی از "جدی" به "بحرانی" افزایش یافته است. این سطح در چند هفته گذشته در حد "جدی" اعلام شده بود. تدابیر امنیتی در فرودگاههای بریتانیا تشدید شده و مسافران حق ندارند کیف های دستی را همراه خود بداخل هواپیما ببرند. به گفته مقام های پلیس تروریست ها قصد داشتند مواد منفجره را در کیف های دستی پنهان کنند.


در آمریکا اداره امنیت داخلی سطح اعلام خطر را برای همه پروازها به مقصد آمریکا از"جدی" به "قرمز" افزایش داده است. در اطلاعیه اداره امنیت داخلی آمریکا آمده: "در حال حاضر، شواهدی که حاکی از چنین توطئه ای در داخل خود آمریکا باشد، نداریم." این اطلاعیه می افزاید که بازداشت هائی که در لندن صورت گرفته به میزان قابل توجهی خطر را کاهش داده، اما نمی توان گفت که خطر کاملا برطرف شده است.

بنا به گزارش ها بین 18 تا 20 نفر روز پنجشنبه در ارتباط با این توطئه بازداشت شده اند. "بریتش ایرویز"، خطوط هواپیمائی بریتانیا، از همه شرکت های هواپیمائی اروپائی خواسته است پروازهای خود را به فرودگاه "هیترو" به تعلیق در آورند.

دفتر تونی بلر؛ نخست وزیر، گفته است که آقای بلر در طول شب با جورج بوش در تماس بوده و او را در جریان گذاشته است.

با اعلام خبر وجود چنین توطئه ای سهام همه شرکت های هواپیمائی اروپائی سقوط کرد. سهام "بریتش ایرویز" امروز صبح نزدیک به 5% پائین تر بود. ارزش پوند انگلیس هم در مقابل دلار آمریکا و ین ژاپن کاهش یافت.

نظر بدهید





آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی