تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ادبيات مهاجرت و جهانی‌شدن

سومين نشست «ادبيات معاصر ايران در چشم‌انداز جهانی» يک‌شنبه، 20 خردادماه، در «مجموعه‌ فرهنگی-هنری تهران» برگزار می‌‌شود. در اين سلسله نشست‌ها كه به بررسی وضعيت و آسيب‌شناسی ادبيات معاصر ايران از منظر جهانی‌شدن می‌پردازد، موانع و امكانات موجود تحليل شده و راهكارهای معرفی ادبيات معاصر ايران در جهان شناسايی و سنجيده می‌‌شوند.

در برنامه‌ی روز يک‌شنبه اين نشست مجيد روشنگر، نويسنده، مترجم، و ناشر ايرانی در آمريكا، سخنرانی خواهد كرد. موضوع اين سخنرانی، تعريف ادبيات مهاجرت، نقش آن در جهانی شدن ادبيات بومی، شناخت نمونه‌های جهانی و بررسی ادبيات مهاجرت ايران خواهد بود. پايان اين نشست به روال برنامه‌های گذشته به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی موضوعات مطرح‌شده اختصاص دارد. همچنين علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه‌ی آثار ادبی خود به دبيرخانه‌ی «مجموعه‌ فرهنگی-هنری تهران» زمينه‌ی انتشار، ترجمه، و معرفی آثار خود را فراهم آورند.

اين نشست، که مجری و دبير آن عليرضا محمودی‌ايرانمهر است، روز يک‌شنبه از ساعت 5 تا 7 بعدازظهر در مجموعه‌ی فرهنگی-هنری تهران (سينما ايران) واقع در: تهران، خيابان دكتر شريعتی، رو به روی خيابان بهار شيراز برگزار خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


زودیاک، قاتل نامرئی

مروری بر زندگی ستاره موسیقی لاتین

دستت را از روی دهانم بردار

صدای چنگی که خاموش شد

کنسرت صداهای ممنوع در فرانسه