رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۶

ادبيات مهاجرت و جهانی‌شدن

سومين نشست «ادبيات معاصر ايران در چشم‌انداز جهانی» يک‌شنبه، 20 خردادماه، در «مجموعه‌ فرهنگی-هنری تهران» برگزار می‌‌شود. در اين سلسله نشست‌ها كه به بررسی وضعيت و آسيب‌شناسی ادبيات معاصر ايران از منظر جهانی‌شدن می‌پردازد، موانع و امكانات موجود تحليل شده و راهكارهای معرفی ادبيات معاصر ايران در جهان شناسايی و سنجيده می‌‌شوند.

در برنامه‌ی روز يک‌شنبه اين نشست مجيد روشنگر، نويسنده، مترجم، و ناشر ايرانی در آمريكا، سخنرانی خواهد كرد. موضوع اين سخنرانی، تعريف ادبيات مهاجرت، نقش آن در جهانی شدن ادبيات بومی، شناخت نمونه‌های جهانی و بررسی ادبيات مهاجرت ايران خواهد بود. پايان اين نشست به روال برنامه‌های گذشته به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی موضوعات مطرح‌شده اختصاص دارد. همچنين علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه‌ی آثار ادبی خود به دبيرخانه‌ی «مجموعه‌ فرهنگی-هنری تهران» زمينه‌ی انتشار، ترجمه، و معرفی آثار خود را فراهم آورند.

اين نشست، که مجری و دبير آن عليرضا محمودی‌ايرانمهر است، روز يک‌شنبه از ساعت 5 تا 7 بعدازظهر در مجموعه‌ی فرهنگی-هنری تهران (سينما ايران) واقع در: تهران، خيابان دكتر شريعتی، رو به روی خيابان بهار شيراز برگزار خواهد شد.