تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

«آرین» وبلاگ مادری جوان و داغدار در ایران



. . . گفت: «چه بود ای همه دانندگی
راست‌ترین راستی زندگی؟»

. . .

. . . ایمیلی رسیده بود از یکی از شنوندگان این برنامه که: «رادیو زمانه فقط به شیرینی‌ها می‌پردازد یا مرگ هم به‌عنوان یک حقیقت در آن جایی دارد؟» با این ایمیل لینک وبلاگی همراه بود و اینکه: «فکر کردم شاید این تلنگری باشد که همه ما نیاز داریم. شاید هم همدردی با با یک مادر داغدار. . .»

آدرس پیوندی که این شنونده فرستاده است نشانی وبلاگ مادری جوان در ایران است که تقریبا همزمان با تولد اولین فرزندش «آرین» وبلاگی با نام او باز می‌کند و به‌طور منظم با یادداشت‌هایی کوتاه و گزارش‌گونه از چگونگی رشد و پا گرفتن فرزند خردسالش که با عکس‌هایی از او در حالت‌های طبیعی نیز همراه است.

مادر، این دفتر مصور را از همدلی و سعادتی که از وجود فرزند در خود حس می‌کند، با همه ـ همۀ آنهایی که به وبلاگش سر می‌زنند ـ تقسیم می‌کند و خوانندگان، با ذوق و شوق، از احساس مادری جوان که شیرینی و شیطنت‌های فرزندش را شاهد است او را همراهی می‌کند و همزمان رشد و قد کشیدن «آرین» را ناظر است.

هدف و چشم‌انداز مادر این بوده که بعدها «آرین» کوچولوی او زمانی که به سن و سالی می‌رسد با مرور این دفتر خاطرات مصور و دیجیتالی از آنچه که در زمان رشد بر او گذشته آگاه شود. اما به طوفانی بلا و به‌ناگهان «آرین کوچولو» که هنوز سالی از عمر را پشت سر نگذاشته، درهم می‌پیچد و گل جانش پرپر می‌شود.

آنچه که مادر از ساعات سخت انتظار پاسخ دکتر، دقایق دیدار آخر با فرزند، ساعت تحویل پیکر طفل خود از سردخانۀ بیمارستان، و لحظۀ خاک‌سپاری او در آخرین پست‌های وبلاگ خود نوشته، یکی قصه باشد پر از آب چشم. و شاید آنچنان که آن شنونده در ایمیل خود نوشته: تلنگری که همه ما نیاز داریم.

در دنیای شلوغ و رنگارنگ و بسیار متنوع وبلاگستان فارسی، مویۀ غریب این مادر جوان از استثناهاست. آنچه که بر او گذشته و می‌گذرد را می‌توان در [اینجا] خواند و دید.

فایل شنیداری این مطلب را از «اینجا» بشنوید!

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


‌نگاهی‌ به‌ رمان‌ «سپیده‌دم‌ ایرانی»

گزارش يك زندگى: روی قبرم ویسکی بپاشید

تهران: يک ايستگاه تا جهنم

روان‌شناسی رفتارهای جنسی

مسیحیان روز رستاخیز چه گوش می‌دهند؟