رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ تیر ۱۳۸۹
حضور آلمان در نیمه‌نهایی جام نوزدهم

وداع تلخ آرژانتین با جام‌جهانی

ایرج ادیب‌زاده
adibzadeh@radiozamaneh.com

آلمان در مربع پایانی جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با پیروزی ۴ بر صفر برابر آرژانتین به هلند و اروگوئه پیوست.

Download it Here!

هم آلمان و هم آرژانتین از بخت‌های نخست قهرمانی به حساب می‌آمدند و بهترین ترکیب خود را برابر یکدیگر قرار داده بودند.


گل اول تیم ملی آلمان توسط توماس مولر

آرژانتین دیه‌گو مارادونا با چهره‌ای تهاجمی با سه مهاجم مشهور، توز، لیونل مسی و هیگواین با پشتیبانی ماکسی رودریگز و آلمان نیز با مولر، کلوزه و پودولسکی حاضر بودند. رویارویی دو بازیکن لیونل مسی، بهترین گلزن لالیگا، قهرمانی اسپانیا و توماس مولر بهترین گلزن بوندس‌لیگا، قهرمانی آلمان نقطه‌ی امتیاز مهم این بازی بود.

شوان‌اشتایگر هافبک آلمان مامور مهار لیونل مسی شده بود. با این همه این توماس مولر مهاجم نوک آلمان بود که توانست به دنبال ضربه‌ی کاشته‌ای که شوان‌اشتایگر فرستاد با سر دروازه‌ی سرجیو رومرو را باز کند.


میروسلاو کلوزه، مهاجم تیم ملی فوتبال آلمان

یک بر صفر به سود آلمان و آغاز بد برای آرژانتین مارادونا در بازی یک‌چهارم جام جهانی ۲۰۱۰. دفاع یک پارچه و بون اشتباه آلمان در برابر حملات مسی و هیگواین نفوذ ناپذیر بود.

آلمان اداره‌ی بازی را در دست داشت. توز خطرناک‌ترین مهره‌ی تهاجمی آرژانتین در دقیقه‌ی ۲۴ می‌توانست نتیجه را مساوی کند، با دروازه‌بان آلمان تک به تک شد ولی نوور او را مهار کرد.

نیمه‌ی نخست با برتری یک بر صفر به سود آلمان تمام شد ضمن این‌که توماس مولر بهترین گلزن آلمان با چهار گل در این جام‌جهانی با دومین کارت زرد بازی رو‌به رو شد و بازی در نیمه‌پایانی را، سه‌شنبه‌ی آینده از دست داد. در نیمه‌ی دوم آلمان باز هم با تیمی یک‌پارچه و محکم اجازه‌ی بازی به مسی بهترین بازیکن جهان و بهترین گلزن اروپا و هیگواین که سه گل به تنهایی در بازی دوم برای آرژانتین زده بود، نداد.

در دقیقه‌ی ۶۴ آلمان بازهم گل زد این‌بار کلوزه نوک حمله‌ی آلمان پنجاه‌ و دومین گل خود را در صدمین بازی ملی‌اش برای آلمان زد. این گل روحیه‌ی مردان دیه‌گو مارادونا را بسیار ضعیف کرد. گل سوم آلمان در دقیقه‌ی ۷۴، گل ضربه‌ی فنی مردان آرژانتین بود. به دنبال نفوذ شوان‌اشتایگر تا نزدیک خط دروازه‌ی آرژانتین، او توپ را برای فردریش فرستاد و گل سوم به ثمر رسید.


بیشترین شادمانی را خانم مرکل، صدر‌اعظم آلمان نشان داد که در جایگاه ویژه در ورزشگاه حاضر بود. اما این پایان آتش‌بازی آلمان نبود، در دقیقه‌ی ۸۹ کلوزه گل چهارم آلمان و دومین گل خود را در این بازی زد. تیم آلمان بهترین بازی خود را به نمایش گذاشت و به صورت یک مدعی جدی قهرمانی ظاهر شد.

در پی حذف برزیل مدعی شماره‌ی یک قهرمانی برابر هلند، آرژانتین بخت‌دار دیگر قهرمانی نیز با جام نوزدهم خداحافظی کرد.


آنجلا مرکل در جایگاه ویژه

یک پیروزی تاریخی برای آلمان در دور یک چهارم پایانی برابر آرژانتین. آلمان در نیمه‌پایانی سه‌شنبه ۶ ژوئیه با برنده‌ی بازی اسپانیا و پاراگوئه بازی می‌کند. هلند برای رفتن به فینال باید روز ۷ ژوئیه با اروگوئه رو‌به‌رو شود که دیشب در ضربه‌های پنالتی، پس از وقت اضافی ۴ بر ۲ غنا آخرین نماینده‌ی آفریقا را حذف کرد.


خداحافظی مارادونا با جام‌جهانی

چه کسی برنده‌ی جام‌جهانی ۲۰۱۰ خواهد شد؟ باید تا روز ۱۱ ژوئیه، روز برپایی فینال منتظر بمانیم.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی سر سری خوندم متنت رو. ولی دو تا سوتیه مشتی توش دیدم.بگرد، پیداش کن، اصلاحش کن و دیگه تکرارش نکن.

-- امیر ، Jul 4, 2010 در ساعت 10:59 PM

آرژانتین همیشه در قلب من خواهد بود ، حال چه ببازد چه ببرد
زنده باد آرژانتین
مطمئنم که فینال رو هم اسپانیا و هلند برگزار خواهند کرد

-- محمد رضا ، Jul 4, 2010 در ساعت 10:59 PM

و البته صد حیف و افسوس که آرژانتین با این نسل مستعدش که دو دوره پشت سر هم قهرمان المپیک هم شده بودند حذف شد . بیچاره مردم آرژانتین

-- بدون نام ، Jul 4, 2010 در ساعت 10:59 PM

زنده باد آرژانتین.

-- چیا ، Jul 5, 2010 در ساعت 10:59 PM

در یک گزارش خبری در تلویزیون،همکاری مربیان و یک مدرسه عالی‌ ورزش در آلمان نشان داده شد، دانشجویان با تحلیل و آمار، تمامی بازیکنان حریف را مورد بررسی قرار میدهند و نتایج را به تیم ایمیل میکردند، جالب این بود که در حین مصاحبه با مسول پروژه ،کمک مربی آلمان به او زنگ زد و از تیم آرژانتین گزارش خواست، فرد مسول با اذهان به اینکه کمک مربی زنگ زده از دادن هر گونه اطلاعات جزئی عذر خواست و این را جزوsecurity کار خود دانست. در بازی آلمان با آرژانتین دیدیم که چگونه آلمان با اعتماد به نفس و برنامه ریزی شده ، آرژانتین احساساتی و کمی‌ گیج مارادونا را شکست داد.

-- ایراندوست ، Jul 5, 2010 در ساعت 10:59 PM

واقعا حیف شد . آرژانتین مجموعه ایی از ستاره ها بود که کلی هم تو ایران طرفدار داشت

-- آرش ، Jul 5, 2010 در ساعت 10:59 PM