رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹

آلمان هم به زمین افتاد

ایرج ادیب‌زاده
adibzadeh@radiozamaneh.com

یک شگفتی دیگر در جام جهانی ۲۰۱۰. آلمان هم به زمین افتاد. شکست از تیم صرب در گروه «د».

Download it Here!

آلمان در روز نخست با ۴ گل استرالیا را در هم کوبیده بود صربی ها هم برابر تیم آفریقایی غنا شکست خورده بودند. آلمان برای رفتن به دور ۱۶ تیمی به پیروزی نیاز داشت.


صرب ها هم برای باقی ماندن باید امتیاز می گرفتند. حساسیت این بازی دلیلی برای محکم بازی کردن و خشونت و درگیری بازیکنان دو تیم شد. داورسخت گیر اسپانیایی این بازی آقای آلبرتو اوریانو هم برای اینکه کنترل بازی را از دست ندهد هشت بار کارت زرد از جیبش درآورد یک بار هم کارت قرمز که اخراج بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۰۲ آلمان – کلوزه – را به دنبال داشت. دقیقه ۳۷.


از این پس آلمان ده نفره بازی کرد. اما این همه بد بیاری سه بار قهرمان پیشین جام جهانی نبود درست یک دقیقه بعد از اخراج گلزن آلمان در یک موقعیت جلوی دروازه‌ی آلمان جووانوویچ دروازه این تیم را باز کرد. یک بر صفر به سود صرب‌ها. آلمان در نیمه دوم فشار زیادی آورد که مساوی کند اما گویی روز آلمان نبود چون یک ضربه پنالتی را هم که پودلسکی مهاجم آلمان زد دروازه بان صرب مهار کرد.


حالا در این گروه سه تیم سه امتیازی‌اند. آلمان صربی و غنا و سرنوشت به روز پایانی دیدارهای گروه د کشانده می‌شود. در دومین بازی روز آمریکا و اسلووانی دو بر دو مساوی شدند. گزارش بازی‌های امروز و عصبانیت مردم و روزنامه‌های فرانسه از نمایش نومید کننده‌ی تیم ملی فرانسه در برابر مکزیک را از ایرج ادیب زاده در فایل صوتی – اینجا – بشنوید .

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای ادیب زاده فکر کنم شما بازی المان را ندیدید وگرنه همچین جمله ای را نمینوشتید(این بازی دلیلی برای محکم بازی کردن و خشونت و درگیری بازیکنان دو تیم شد) این بازی بگفته تمام کارشناسان المانی و دو داور از سرشناترین داورهای دنیا یعنی اقای اورست مایا سوئیسی و هلموت کوروک المانی بازی را بسیار faire و بدون خوشونت دانستند بازیکنان باهم بسیار faire رفتار کردن انها داور بازی را بسیار کوچک بین دیدن که با داوریش بازی را خراب کرده بود این داور در فصل گذشته فوتبال اسپانیا بیش از ٨٠٠ کارت زرد به بازیکنان نشان داده بود واقعن از شما بیشتر انتظار داشتم

-- kia ، Jun 19, 2010 در ساعت 05:10 PM