تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گزارش سازمان مدافع خردسالان جهان از وضعیت کودکان بازداشت‌شده فلسطینی

لطفا دستگیرم کنید

برگردان؛ ونداد زمانی
v.zamaani@gmail.com

«سازمان مدافع خردسالان جهان»1 تابستان امسال گزارشی را چاپ کرده از گواهی مکتوب شده «زندانیان خردسال فلسطین» در باره روش‌های سازمان‌یافته خشونت و شکنجه توسط ارتش اسرائیل.

در این گزارش آمده است که بیش از ٦٠٠ شکایت در مورد نحوه رفتار خشن بازجوها گردآوری شده است. ناگفته نماند که حدود ٨٠٠ فلسطینی ١٢ تا ١٨ ساله توسط اسرائیلی‌ها فقط در سال ٢٠٠٨ بازداشت شده‌اند.


برای این‌که او را ساکت کنم اقرار کردم که قصد کشتن یک سرباز را داشتم

سماه - س، دختر ١٤ ساله، ١١ ماه بازداشت، جرم‌: اقدام به کشتن یک سرباز

من مستقیم به سمت قرارگاه دیده‌بانی رفتم و وقتی نوبت من شد تا کارت شناساییم را نشان دهم از جیب چپم یک چاقو در آوردم و گذاشتم روی میز کنار یک دختر سرباز اسرائیلی.

دختر سرباز پرسید؟ «این چاقو برای چیه؟». مدت کوتاهی نگذشت که چند سرباز و یک افسر به سمتم آمدند. یکی از آن‌ها سئوال کرد برای چه چاقو حمل می‌کردم؟ من به آن‌ها گفتم با خانواده‌ام مشکل دارم.

با گفتن این جمله مرا به یک اتاق دیگر بردند که بازجویی در آن اتاق بود. او همان سؤال مربوط به چاقو را تکرار کرد و من در جوابش گفتم که خانواده‌ام می‌خواهند مجبورم کنند تا با یک پلیس ۳۵ ساله فلسطینی ازدواج کنم و من قبول نمی‌کردم.

دو روز بیشتر وقت نداشتم و برای همین تصمیم گرفتم تا دست به هر کاری بزنم تا شما مرا دستگیر کنید. مدت کوتاهی گذشت و یک بازجوی دیگر وارد اتاق شد و شروع به فریاد زدن کرد که: «تو می‌خواستی یک سرباز را بکشی».

بعد ار نیم ساعت داد زدن او، من برای این‌که او را ساکت کنم اقرار کردم که قصد کشتن یک سرباز را داشتم.

فادی - د، پسر ۱۴ ساله، پنج هفته حبس، جرم: پرتاب سنگ

یک سرباز دستور داد از جایم تکان نخورم و گفت که: «من دیدم که داشتی سنگ پرتاب می‌کردی» که من جواب دادم: «من نبودم، نگاه کن من دست چپم شکسته و توی گچ است».

عموی من به کمکم شتافت و حرف من را تأئید کرد. در همین لحظه حدود ١٠ سرباز به سمت ما آمدند، دو تا از سربازها من رو محکم نگه داشتند و بقیه عمویم را وادار به فرار کردند.

سربازها با تفنگ‌شان به سر و دست و بدنم زدند. من را به درون جیپ بردند و دوباره شروع به زدن کردند. آن‌ها حتی به دست گچ گرفته‌ام رحم نمی‌کردند. دست و پا و چشمم را بستند در حالی که هم‌چنان مرا می‌زدند.


فقط در سال ٢٠٠٨ حدود ٨٠٠ فلسطینی ١٢ تا ١٨ ساله توسط اسرائیلی‌ها بازداشت شده‌اند

حمدی - آ، پسر ١٧ ساله، ٩ ماه بازداشت، چرم: پرتاب کوکتل مولوتف

یک تک‌تیرانداز به سمت من شلیک کرد و توانست هر دو زانوی چپ و راستم را مورد هدف قرار دهد. من به زمین افتادم، ۴ سرباز به سمت من آمدند و شروع کردند به لگد زدن بر تن و بدن‌ام.

دقایقی گذشت و چون من خون‌ریزی داشتم، آن‌ها مرا کشان‌کشان تا دم یک جیپ بردند. من تمنا می‌کردم که بگذارند بروم، ولی موفق نشدم راضی شان کنم.

از آن‌جا مرا با یک آمبولانس به یک ایستگاه نظامی رساندند. آن‌جا در کنار پیاده‌رو روی زمین رها شدم. بعضی از سربازان در کنار من ایستادند و با دوربین‌هایشان عکس گرفتند.

بالاخره مرا سوار یک آمبولانس دیگر کردند و وقتی چشم باز کردم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بودم. به دستانم دست‌بند زده بودند و به تخت چفت شده بودم.


پاورقی:

۱- Defense for Children International
Readings, Harper’s Magazine November 2009

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پاسدارهای خودمون هم که همین طوری ها هستند؟! یک جا دوره دیدند؟!!

-- ممدآقا ، Nov 22, 2009

Asemoon hame ju ye rangeh, beechareh bashar v beechareh tar az hme bache ha

-- aras33 ، Nov 22, 2009

این فلسطینی ها که جنابعالی بعنوان یک ایرانی اینهمه سنگ آنها را به سینه میزنید و اینگونه اخبار گزینشی را بمنظور تهییج احساسات فردی ملت انتشار میدهید ، بدون استثناء افراد بسیار فرصت طلبی هستند که هرکجا پول و پله باشد به همانجا هم مثل کنه میچسبند و به هیچ چیز هم رحم نمیکنند. درآنسوی این درام انسانی میبینید یک مشت آخوند تعلیم دیده در فلسطین و توسط فلسطینی ها میآیند و میلیارد میلیارد دلار پول های نفتی غارت شده ملت فریب خورده ایران را به همپیمانان تروریست خود مثل خالد مشعل و ابونضال و سیدحسن نصرالله و جانورانی اینگونه (هدیه) میکنند ولی درمقابل وقتی جنگ صدام علیه ایران شروع میشود همان فلسطینی ها با همان پول های غارت شده ایرانی در کنار بعث و صدام قرار گرفته و علیه ایران و ایرانی ستیز میکنند ، وقتی مناقشه چند شیخک و شیخچه درباره جزایر همیشه ایرانی تنب و ابو موسی رخ میدهد بازهم با همان پول های ایرانی در کنار آن شیخک ها و شیخچه ها قرار گرفته و موضع میگیرند ، وقتی اسم رسمی و تاریخی و حقیقی خلیج همیشه فارس ما توسط چند عرب بیابانگرد بگونه ای ضدایرانی و مشکوک تغییر نام داده میشود بازهم همان فلسطینی ها با همان پول های غارت شده ایرانی در کنار همان اعراب بدوی و نوکر صفت بیابانگرد قرار میگیرند و خلیج همیشه فارس ما را به نامی مجعول میخوانند.....اما آنوقت از این به اصطلاح رهبران حکومت کثیف و ضدایرانی و جنایتکار آخوندی هیچ صدائی در نمی آید و بازهم مقدم همان اعراب را به خاک میهن عزیز ما گرامی میدارند و خوش آمد میگویند..... بنابراین در چنین شرایطی و به عنوان یک ایرانی وقتی حقایق را کنار هم میگذارم و مقایسه مطالعاتی میکنم به این نتیجه میرسم که ما ملت آریائی ایرانزمین هزاران سال با یهودیانی که توسط شاهنشاه کورش هخامنشی به آزادی رسیده بودند زندگی مسالمت آمیز توام با عشق و محبت دوسویه داشته ایم و هنوز هم داریم و هرگز هم در هیچ شرایط ازجمله جنگ های خانمانسوز اول و دوم جهانی یا جنگ اعراب با ایران ویا جنگ صدام با ایران و غیره.....هرگز یهودیان از کنار ما آریائیان دورتر نشدند و برعلیه ما و منافع میهنمان به ستیز برنخواستند....درحالیکه همزمان همه کشورهای عرب ازجمله همین سوریه باجگیر و فلسطینی های چاقوکش آدمکش همیشه در کنار صدام بوده اند و هنوز هم همان تفکرات صدامی را نسبت به من ایرانی دارند....
من بنظرم میرسد در یک رسانه فارسی زبان باید به شدت از انتشار اینگونه اخبار غیرواقعی پرهیز بشود....ما به اندازه بیش از ظرفیت خود از اعراب و بویژه از فلسطینی ها ضرر و زیان همه گونه دیده ایم. بنظر من اگر اسرائیل کمی نسبت به ایرانیان غیر یهودی با حسن نیت برخورد نماید بی تردید اکثریت آریانژادان ایرانی در کنار یهودیان و برای دفاع از سرزمین اسرائیل که درحقیقت هم به یهودیان تعلق اصلی دارد ، خواهند پیوست و پا به پای آنها برای نابودی خالد مشعل ها و نضال ها و نصرالله ها و امثال این جانوران ضد بشریت خواهند جنگید....باور کنید هرکجای این جهان بزرگ فلسطینی باشد ، بی تردید در آن نقطه از صلح و عدالت و آزادی هیچ نشانه ای دیده نمیشود..... خودتان ملاحظه کنید ، در این جهان هزاران میلیاردر فلسطینی زندگی میکنند ولی هیچکدام حاضر نمیشوند برای دفاع از ادعاهای کذب هم مسلکان خویش در سرزمین های همسایه اسرائیل کمترین دفاعی نموده و حتی پشیزی کمک مالی بکنند....اما همزمان مشاهده میکنید که این آخوندهای جنایتکار اشغالگر میهنمان ایران بی مهابا میلیارد میلیارد دلارهای غارت کرده نفت ایرانزمین را به همان فلسطینی های آدمکش تروریست هدیه میدهند......تا هرچه بیشتر دامنه ترور و آدمکشی و نا امنی را در سراسر جهان گسترش بدهند......میدانید علت چیست؟ من باور دارم فقط یک علت برای توضیح اینهمه به اصطلاح همبستگی و همپالکی بازی بین این تروریست های رنگارنگ وجود دارد و آنهم فقط و فقط این (اسلام اهریمنی) است و لاغیر. بنابراین لطفاً بجای انتشار اینهمه مطالب درباره فلسطینی ها ، بیائید از حقایق دردناک غارت و چپاول ایران و کشتار عام ملت ایران بدست همین فلسطینی ها و آخوند های جنایتکار بیشتر و بیشتر بنویسید و نوک تیز پیکان رسانه ای خودتان را دقیقاً متوجه این اسلام اهریمنی که ساخته و پرداخته تنی چند عرب بیابانگرد و آخوند جنایتکار است بنمائید و هدف بگیرید. اگر این اسلام اهریمنی بطور کلی از صفحه روزگار و از اذهان و باورهای مردم دنیا و بخصوص مسلمانان فریب خورده زدوده نشود و پاک نگردد بی تردید نه فلسطین ، نه اسرائیل ، نه ایران و نه هیچ کجای این جهان روی آرامش و آسایش و امنیت و عدالت را نخواهد دید. لطفا قلم و بیانتان را با دقت متوجه هدف اصلی و نه بدلی نشانه بگیرید که این نیز بزرگترین وظیفه شما بعنوان انسان و نسبت به انسانیت است.
اگر چنان کنید پیروز و پایدار باشید

-- همایون ، Nov 22, 2009

همایون محترم اخبار درج شده مترجم از یک سازمان خیریه جهانی اقتباس شده پود و بچه آزاری به هر دلیلی مزموم است ودرهمین مقاله نیز نقل قول اول راجع به ستمی بود که توسط خود جامعه فلسطین بر یک دختر عرب صورت گرفت.

-- لاله- لندن ، Nov 22, 2009

man ba Homayoon movafegh nistam. in gofte mesle inast ke Felestiniha va lobnaniha ma ra mottaham konand ke darim be dadane pool beine anha ekhtelaf miandazim. raftare siasatmadaran re nabayad be hesabe afrade aadi gozasht be bevizhe da jahaee ke mardom da entekhabe siasatmadaran nahgshi chandani nadarand.

-- Ali ، Nov 23, 2009

حق با شماست آقای همایون زمانه باید بیشتر دقت کند.
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران

-- زیبا ، Nov 23, 2009

آقای همایون نفرت از وجودتان مثل ملا ها (و خاخام ها) شعله می کشد... اسلام اهریمنی!عرب بیابانی!.فلسطینیها و غارت میلیاردها دلاری ایران! آدم کشان! محو و پاک کردن از صفحه روزگار!... آقای همایون محترم عزیز تلاش کنید عشق بورزید.

-- مریم١١ ، Nov 23, 2009

با نظر همایون کاملن موافقم

-- ... ، Nov 24, 2009

درسته که فلسطینی ها آدمای نون به نرخ روز خوری هستند اما همین که از خونه ی خودشون به نفع یه سری آدم دیگه بیرون انداخته شدند تاسف باره و باید پرسید چرا...

-- رویا ، Nov 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)