رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ مهر ۱۳۸۸
گزارشی درباره محل اقامت احمدی نژاد در نیویورک

احمدی‌‌نژاد در نیویورک بی‌خانمان مانده است؟

پروانه وحیدمنش‬

اخبار چند روز گذشته حاکی از آن بود که با فشار مشاوران دولت اوباما بر هتل اینترکانتیننتال، رزرو هتل محمود احمدی‌نژاد و همراهانش لغو گردیده است. هم‌چنین شبکه ان‌بی‌سی نیویورک گزارش داده است هتل مجلل هلمسلی نیز با فهمیدن این‌که احمدی نژاد قصد حضور در یک مراسم شام را دارد، آن را لغو کرد؛ مراسمی که پیش‌تر از سوی یک گروه دانشجویی رزرو شده بود.

اما چه قدر این سخنان به واقعیت نزدیک است و احمدی‌نژاد امسال در کجا اقامت خواهد گزید؟

در این روزها گشتی چند ساعته در نیویورک، هر کسی را متوجه پرچم‌های سازمان ملل می‌کند که بر فراز درهای ورودی هتل‌های مختلفی آویزان است. این یعنی مراسم مجمع عمومی سازمان ملل نزدیک است و این هتل‌ها میهمانان بسیاری را از سراسر جهان میزبان خواهند بود.


عکس‌ها از زمانه

شایعات مبنی بر لغو رزرو هتل محمود احمدی‌نژاد در نیویورک و فشار گروه موسوم به «اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای» بر مدیریت این هتل جهت لغو رزرو، ما را بر آن داشت تا نخست به هتل انترکانتیننتال و سپس هلمسی سری بزنیم.

بر فراز در ورودی هتل، پرچم آبی‌رنگ سازمان ملل در باد می‌رقصد. هتل پنج‌ستاره و مجلل اینترکانتیننتال سال گذشته نیز در زمان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد میزبان محمود احمدی‌نژاد بود.

فضای هتل از همین روزها نیز امنیتی به نظر می‌رسد. حضور تعدادی ماشین پلیس جلوی در ورودی هتل، تعداد چشم‌گیر کارکنان هتل که در لابی مدام در حرکت و کنترل اوضاع هستند و برگه‌هایی که به میهمانان هتل داده می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد در طول مدت نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از گیت امنیتی عبور و مرور کنند و هیچ میهمانی را با خود به داخل هتل نیاورند، همگی حاکی از حضور میهمانان ویژه این هتل است.

هر چند کارکنان هتل از پاسخ‌گویی در خصوص حضور احمدی‌نژاد طفره می‌روند و توضیح دادن در خصوص میهمان‌های هتل را غیر قانونی و خلاف امنیت آنان می‌دانند. تلفن موبایل مدیر امور رسانه‌ای هتل، کارولین کونیهان نیز مدام روی پیغام‌گیر می‌رود و سؤال من مدام تکرار می‌شود:

«سرکار خانم کونیهان، روزنامه‌نگاری ایرانی هستم و می‌خواستم درباره فشارهای مشاوران اوباما بر هتل شما جهت لغو رزرواسیون محمود احمدی‌نژاد بپرسم؟ آیا شما رزرو احمدی‌نژاد را لغو کرده‌اید؟»


سرگردانی در هتل پنج‌ستاره و مجلل و انتظار برای گرفتن پاسخ، مدام چهره محمود احمدی‌نژاد را جلوی چشمم مجسم می‌کند که در حمایت از فقرا و رجایی‌وار زیستن سخن می‌راند و اینک قرار است در این هتل در نیویورک سر بر بالین بگذارد.

این انتظار پایان شیرینی برایم دارد. زیرا دیدن چهره سه نفر از مقامات دیپلماتیک ایرانی در لابی هتل که این پا و آن پا می‌کنند و مدتی نیز روی مبل‌های راحت آن لم می‌دهند و نیز چند ایرانی دیگر که بیشتر شبیه مأموران اطلاعاتی‌اند، تمامی شک‌ام را در این باره که احمدی‌نژاد در این هتل اقامت خواهد گزید، برطرف می‌کند.

او در هتل اینترکانتیننتال شماره ۱۱۱ خیابان چهل و هشتم نیویورک که تنها چند خیابان با مقر سازمان ملل فاصله دارد، چون سال قبل اقامت خواهد گزید و از آن‌جا راهی سخنرانی خود خواهد شد.


هم‌زمان که دارم به سمت هتل هلمسلی - که قرار بود ضیافت احمدی‌نژاد در آن برگزار شود - می‌روم، شماره مدیر رسانه‌ای هتل را دوباره می‌گیرم. از در که وارد می‌شوم، نگهبان جلویم را می‌گیرد و تازه نگاهم به دیوارهای هتل می‌افتد.

هتل در دست تعمیر است و میهمانی در آن اقامت ندارد؛ پس چه طور قرار بوده احمدی نژاد در ضیافت شام آن شرکت کند؟ آیا این‌ها شایعه‌پراکنی‌هایی است که قرار است با آن به مظلومیت خیالی احمدی‌نژاد دامن بزنند؟ آیا در مقابل اقامت وی در اینتر کانتیننتال، لغو مهمانی شامی در هتلی در دست تعمیر نمی‌تواند کمی از خشم ایرانیان ساکن نیویورک و امریکا را بکاهد؟


از یکی از مسئولین هتل در مورد مهمانی احمدی‌نژاد می‌پرسم. او اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و با خنده، دیوارهای هتل را نشانم می‌دهد که در دست بازسازی‌اند.

از در هتل خارج می‌شوم؛ تقریباً مطمئنم احمدی‌نژاد در نیویورک به لطف دوستان آمریکایی‌اش شب بی‌خانمان نمی‌ماند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

راستش نفهمیدم چرا پایان شیرینی داشت، از اینکه ا.ن در آن هتل اقامت دارد؟

-- بدون نام ، Sep 20, 2009 در ساعت 06:51 PM

بجز ان بی سی، دهها خبرگزاری و رسانه دیگر از جمله نیویورک پست، صدای آمریکا، دویچه وله و هاارتص هم لغو شدن برنامه احمدی نژاد در هتل هلمسلی را گزارش کرده اند:

حالا شما انتظار دارید که همه این گزارشات را دروغ بپنداریم و به این گزارش شما اعتماد کنیم؟
ای کاش بالاخره می فهمیدیم که سربازان گمنان امام زمان در دهها خبرگزاری معتبر برای شایعه پراکنی جاسوس گماشته اند یا اینکه در رادیو زمانه؟!

-- سجاد ، Sep 20, 2009 در ساعت 06:51 PM

He is not Iranian president and shouldn't be allowded to enter US. I would never reserve a room in any hotel that he stays and I am sure none of Iranians and those who seek democracy in Iran would stay in such a hotel. Hotel management should remember that money is not everything and hosting a dictator is not a right action.

-- taraneh ، Sep 21, 2009 در ساعت 06:51 PM

مرسی از این گزارش.

-- بدون نام ، Sep 21, 2009 در ساعت 06:51 PM

I am sorry but i have a totally different version of the story! Please view the below link yourself :

http://www.nypost.com/p/news/local/manhattan/jad_gets_heave_ho_from_helmsley_nIJbRjyo9FqI7FhHe5SM3O

-- Mehdi Amin ، Sep 21, 2009 در ساعت 06:51 PM

death in who oppose with freedom and democracy

-- بدون نام ، Sep 21, 2009 در ساعت 06:51 PM

ممکن است ا.ن. در هتل پنسیلوانیا نیویورک، روبروی ایستگاه قطار پنسیلوانیا قرار ملاقات با ایرانیها را گذاشته باشد. ضرر ندارد سر و گوشی آب بدهید.

-- بدون نام ، Sep 21, 2009 در ساعت 06:51 PM

شخصاً دقایقی پیش با هتل هلمسلی تماس گرفتم، که گفتند تعمیرات و بازسازی جزئی در قسمت یکی از لابیها و حیاط هتل در حال انجام هست، که به هیچگونه ربطی به اطاقها و سایر قسمتهای اصلی هتل نداره.


اطلاعات بیشتر

http://www.newyorkhelmsley.com/index.asp

General Number: (212) 490-8900
Toll Free Reservations: (800) 221-4982

-- پوریا ، Sep 22, 2009 در ساعت 06:51 PM

می شه لطفا شماره هایی رو که می شه باهاشون با این هتل تماس گرفت در اختیار بقیه قرار بدین؟

-- نون ، Sep 22, 2009 در ساعت 06:51 PM

omidvaram dar haman amrica bemirad ta donya ghiafe kasifash ra digar nabinad .va mellate azize iran az daste in adame ravani rahat shavand. man be goda eteghad nadaram amma agar ahmadinejad dar in safar be darak vasel shavad man be jeki az masajed rafte va shmie roshan khaham kard.naboud bad ahmadinejad va johoriye eslami.

-- hessam ، Sep 22, 2009 در ساعت 06:51 PM

bi khaneman shoma va amsale shoma faraaria va khaaenin e be molk va mellatid na ahmadinejad

-- rasool ، Sep 23, 2009 در ساعت 06:51 PM

احمدی نژاد دژی مستحکم درمقابل دشمنان اسلام است.

-- بهرام قاسمی معافی ، Sep 23, 2009 در ساعت 06:51 PM

سلام دنیای شیطانی غرب بداند هر چه تبلیغات مسموم خود را بیشتر کند رسواتر خواهد شد انشاءالله

-- [avad ، Sep 24, 2009 در ساعت 06:51 PM

بله از ایشان پذیرائی گرمی کردیم و آش داغی برایش پختیم

-- hipcat ، Sep 24, 2009 در ساعت 06:51 PM

آبروی ایرانی !!

-- اسماعیل ، Sep 25, 2009 در ساعت 06:51 PM