رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ مرداد ۱۳۸۷

اقدامات تازه برای تحت فشار گذاشتن بهائیان در ایران

حسن زارع‌زاده اردشیر

روز پنجم آپریل، جامعه بین المللی بهائی گزارشی منتشر کرد که نشان از گسترش برخوردها با دانش آموزان بهائی در ایران داشت. بر اساس این گزارش، در دوره ۳۰ روز، یعنی از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه، ۱۵۰ مورد برخورد و بی‌احترامی با دانش آموزان بهائی انجام گرفته است.

در همین زمینه، خانم دایان علائی، نماینده جامعه بین المللی بهائی در سازمان ملل متحد در ژنو به رادیو زمانه می‌گوید: "در ۱۰ شهر، کودکان و نوجوانان بهائی که بین ۶ تا ۱۷ ساله هستند به دلیل بهائی بودن مورد بازخواست و مواخذه قرار گرفته اند."

به گفته دایان علائی، "اوایل انقلاب برای دانش آموزان بهائی مشکلات زیادی وجود داشت اما سال‌های اخیر خیلی کمتر شده بود، یعنی نمی‌توانستیم بگوئیم که یک رفتار کلی از طرف دولت صورت می‌گیرد، اما این اتفاقاتی که در یک ماه افتاده نشان می‌دهد که یه نوع روش تازه‌ای هست برای اذیت کردن بچه‌های بهائی."

نماینده جامعه بین المللی بهائی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو می‌افزاید: "در طول یک سال گذشته، ۹۴ دانشجو از دانشگاه‌ها به دلیل بهائی بودن اخراج شده اند."

گفتگوی کامل رادیو زمانه با دایان علائی را از «اینجا» بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای مزدوران اسرائیل لطف کنید و از ایران خارج شوید . وگرنه در موقع مقتضی بلائی بر سر شما می آوریم که ازبه دنیا آمدن پشیمان شوید.

-- بنده خدا ، May 22, 2007 در ساعت 02:49 PM

با سلام،اینجانب یک جوان 22 سالهء بهائی هستم که به دلیل بهائی بودن با معدل19/58حق ورود به دانشگاه سراسری را ندارم. هزاران نفر مانند من در ایران هستند که محروم شده اند.ما هنوز کارنامهء کنکور86 را دریافت نکرده ایم.اما به خاطر رسالت عظیمی که در سینه داریم،تا پای جان مبارزه می کنیم و مطمئنیم که سرانجام پیروزی از ان ماست.

-- ازاده.م ، Aug 13, 2007 در ساعت 02:49 PM

شما اي "بنده خدا؟ "
من مسلمان زاده، از بنده خدا بودن شما شك دارم. فكر ميكنم كه شما بنده شيطان باشيد. چرا بدون دليل بيگناهان را محكوم ميكنيد؟
مگر شما عقل خودتانرا از دست داده ايد؟ من كه از اين همه حرفهاي بيخردانه شما خجالت ميكشم.
يك مسلمان زاده

-- يك مسلمان زاده ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:49 PM