رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ آبان ۱۳۸۸
دومین همایش بانوان وبلاگ‌نویس

«عصر معاصر، عصر تنهایی انسان‌ها است»

مینو صابری
minoo.saberi@radiozamaneh.com

دومین همایش بانوان وبلاگ‌نویس، عصر پنج‌شنبه، هفتم آبان‌ماه در تالار «شهریاران جوان» در تهران برگزار شد. در این مراسم که به همت پرشین‌بلاگ، به مدیریت خانم «اقلیما پولادزاده» برگزار شد، جمع کثیری از وبلاگ‌نویسان تهرانی و شهرستانی حضور داشتند. در این مراسم ازتعدادی وبلاگ‌نویس زن تقدیر و هدایایی نیز به آن‌ها اهدا شد. اولین همایش وبلاگ‌نویسان زن در مهر ماه سال گذشته در زمان مدیریت پیشین پرشین‌بلاگ، آقای «مهدی بوترابی» برگزار شده بود.

Download it Here!

اقلیما پولادزاده در مورد چگونگی نظر سنجی و انتخاب وبلاگ‌های برتر گفت: «ما همانند سال گذشته نظر سنجی را در پرشین‌بلاگ انجام دادیم و بر خلاف انتظار مشاهده کردیم که همان وبلاگ‌هایی که سال گذشته به امتیازهای بالا دست پیدا کرده بودند، امسال هم همان‌ها رأی آوردند و لیست سال گذشته مجدداً تکرار شد.

از آن‌جایی که عده‌ای از این موضوع انتقاد کرده بودند و خود ما نیز دوست نداشتیم فقط همان وبلاگ‌ها را معرفی کنیم و دیگر وبلاگ‌هایی که نمی‌شناسیم مهجور بمانند،‌ بعد از یک بررسی به این نتیجه رسیدیم که وبلاگ‌هایی که در دوره‌ی قبل یعنی سال گذشته، رتبه کسب کرده بودند را از لیست نظر سنجی خارج کرده اما در داوری محتوایی آن‌ها را شرکت دادیم.»

نتابج وبلاگ‌های برتر بانوان امسال در دو بخش وبلاگ‌های «مادران و کودکان» و وبلاگ‌های «بانوان» مورد تقدیر قرار گرفت. وبلاگ‌های برگزیده‌ی بخش مادران و کودکان به ترتیب: « ارشیا»، «هستی مامان»، «آرش وروجک»، «یونا» و «سامی» بودند.


در بخش وبلاگ‌های بانوان، دسته‌ی برتر (وبلاگ‌های طلایی) عبارت بودند از وبلاگ «سیاه سپید خاکستری»، «سال‌ها در حسرت داشتن خانه»، «نوشته‌های من»، «اردیبهشتی تمام عیار» و «بازتاب‌نفس صبح‌دمان‌».

دسته‌ی دوم (وبلاگ‌های نقره‌ای) عبارت بودند از وبلاگ‌های «بانو»، «یادداشت‌های یک تارای بی‌پروا»، «بانوی فانوس به‌دست»، «بلاگ‌می» و «سال‌های بلند من بی تو»

دسته‌ی سوم (وبلاگ‌های برنزی) عبارت بودند از وبلاگ «چند قدم نزدیک‌تر به خدا»، «يه جای دنج»، «لنگ‌دراز»، «یادداشت‌های دختر دست‌فروش مترو» و «یه دختر بیست ساله».


یک وبلاگ در بخش ویژه معرفی شد که متعلق بود به یکی از مجریان رادیو پیام خانم «حقی»، «وبلاگ خط سوم صنمایی».

هم‌چنین در بخش ویژه مذهبی به مناسبت میلاد امام رضا و حضرت معصومه، سه وبلاگ انتخاب شدند با اسامی «گل دختر»، «یک وجب دل» و «دنیای راه راه».

لازم به ذکر است که آقای میری، نویسنده‌ی وبلاگ «سیب سبز» که در بخش آی‌تی فعال است، اسپانسرجوایز این همایش بود.

«الهام پاوه نژاد» بازیگر تأتر، سینما و تلویزیون به عنوان یک وبلاگ‌نویس که وبلاگ «برای زن فردا... کردیا» را می‌نویسد گفت: «بیش از یک سال است که وبلاگ می‌نویسم. شاید بیشتر به دلیل ارتباط بیشتر با دوستان و عزیزانی است که با آن‌ها در ارتباط بوده‌ام و می‌توان گفت انگیزه‌ی اصلی من ایجاد یک دفترچه خاطرات ماندگار برای دخترم «کردیا» است.

یادم می‌آید زمانی ما، متولدین دهه‌ی پنجاه، دفترچه خاطرات‌مان را قایم می‌کردیم؛ قفل‌اش می‌کردیم تا مبادا پدر و مادر و یا خواهر و برادرهامان به آن دسترسی پیدا کنند اما ظاهراً عصر امروز، عصر کامپیوتر، عصری است که همه دفترچه‌های خاطرات‌شان باز است و دوست دارند که همه این دفترچه ‌خاطرات را بخوانند.

متأسفانه عصر معاصر، عصر تنهایی انسان‌ها است؛ من فکر می‌کنم یکی از دلایل رشد وبلاگ‌نویسی شاید تنهایی انسان معاصر باشد و پیدا کردن هم‌کلام و هم‌فکر در این دنیا.»


الهام پاوه نژاد، عکس‌ها از وبلاگ هستی مامان

بهاره رهنما، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، یکی از داوران این مسابقه که مجری برنامه هم بود در مورد داوری و قضاوت گفت: «من همیشه از داوری خیلی بدم می‌آید. به‌نظر من این‌که چیزی را من انتخاب کرده‌ام، دلیل‌اش فقط نظر شخصی من است.

همیشه وقتی خودم در جشن‌واره‌های مختلف مرتب احساس می‌کنم (در هفته‌ی اول) که حق‌ام خورده شده اما بعد از دو هفته حال‌ام خوب می‌شود، می‌گویم پنج‌تا آدم هستند با پنج سلیقه‌ی انسانی که من‌را نپسندیده‌اند یا اگر یک وقت‌هایی پسندیده‌اند فکر کرده‌ام که این فقط سلیقه‌ی آن‌ها است.»

Share/Save/Bookmark

در همین زمینه:
نتایج دومین نظرسنجی بانوان وبلاگ نویس

نظرهای خوانندگان

کاش اسم وبلاگها رو به صورت لینک توی متن می گذاشتین که بشه بهشون مستقیم دسترسی پیدا کرد.

-- پریسا ، Nov 2, 2009 در ساعت 09:00 PM

پریسا خانم
لینکی در انتهای همین مطلب هست که نوشته:
در همین زمینه:
• نتایج دومین نظرسنجی بانوان وبلاگ نویس

در این آدرس لینک تمام وبلاگ ها هست

-- مینو صابری ، Nov 3, 2009 در ساعت 09:00 PM