رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ خرداد ۱۳۸۷

پرشین بلاگ شش ساله شد

مینو صابری

عصر روز پنج‌شنبه بیست و سوم خرداد ماه به مناسبت جشن تولد اولین سرویس وبلاگ فارسی (پرشین بلاگ) مراسمی در تالار الغدیر دانشکده مدیریت در تهران برگزار شد. در این مراسم که جمعی از وبلاگ‌نویسان و همچنین چهره‌های فرهنگی هنری و سیاسی حضور داشتند از تعدادی وبلاگ‌نویس تقدیر شد.


جشن تولد اولین سرویس وبلاگ فارسی

اقلیما پولادزاده، مدیر روابط عمومی پرشین بلاگ در ابتدای برنامه به معرفی پرشین بلاگ پرداخت و این که این سرویس وبلاگ فارسی وارد هفتمین سال فعالیت خود شده و تا کنون با مدیریت آقای مهدی بوترابی و یک تیم جوان توانسته جلب رضایت کاربران را فراهم کند.

وی همچنین از اتفاق ناگواری که سال گذشته برای پرشین بلاگ افتاد یاد کرد. لازم به ذکر است که سال گذشته دامین (domain) پرشین بلاگ به سرقت رفت و مدت نه چندان کوتاهی کاربران این سرویس حالت بلاتکلیف داشتند.

همچنین ایشان چند کلامی درباره معضل فیلترینگ صحبت کرد و گفت درست نیست که به خاطر اشتباه احتمالی تایپ کلمه‌ای وبلاگی فیلتر شود و به روی علاقه‌مندان بسته شود.

اقلیما پولادزاده اضافه کرد که در جایی شنیده که تشخیص داده‌اند برای اینترنت خانگی، اینترنت 56k کافی است.

برنامه کماکان با پخش چند کلیپ و اهدای جایزه به وبلاگ‌نویسانی که اکثرا از اعضای پرشین بلاگ بودند، ادامه پیدا کرد.


معصومه ابتکار، مهمان مراسم

چهره‌های سرشناس حاضر در مراسم عبارت بودند از سید محمد علی ابطحی، معصومه ابتکار، فخرالسادات محتشمی‌پور، علی‌رضا خادم، پوپک صابری، امیرحسین داوودی، رضا کیانیان، سروش صحت، داریوش فرضیانی (عمو پورنگ) و...

معصومه ابتکار به عنوان تشکر از پرشین بلاگ که با موج سبز همراه بودند، هدیه‌ای به مهدی ابوترابی مدیر پرشین بلاگ داد.


سید محمد ابطحی نیز در این مراسم خطاب به وبلاگ‌نویسان گفت: خیلی افسوس می‌خورم که شماها چقدر راحت می‌توانید پیرامون تمام مسایل اجتماعی سیاسی... بنویسید، اما من به راحتی شما نمی‌توانم بنویسم.

وی همچنین وبلاگ‌نویسان را به پشتکار داشتن ترغیب کرد و گفت چنان نباشد که با شوق زیاد شروع کنید، اما دلسرد شوید. با پشتکار آن را ادامه دهید.

محمد علی ابطحی در پایان صحبت با اشاره به این که خانم پوپک صابری را در بین حضار دیده بود، یادی از مرحوم کیومرث صابری کرد و اظهار امیدواری کرد که بعد از کیومرث صابری طنز نویسی سیاسی همچنان ادامه پیدا کند. او اضافه کرد گرچه الان با اتفاقاتی که در کشور می‌افتد طنز نویسی کار سختی نیست.


محمدعلی ابطحی و رضا کیانیان

رضا کیانیان درباره وبلاگ‌نویسی گفت: همان‌طور که آقای ابطحی گفتند من هم از آن دسته افراد هستم که اگر شروع کنم، زود دلسرد می‌شوم و نیمه‌کاره رها می‌کنم. برای همین اصلا شروع نمی‌کنم.

امیر رضا خادم زمانی که روی سن رفت از مدیریت بلاگفا تشکر کرد. سپس تصحیح کرد و گفت: چون خودم در بلاگفا وبلاگ دارم، اشتباه گفتم. اینجا بود که وبلاگ‌نویسان غیرپرشین بلاگی کمی دلگرم شدند که بالاخره در این مراسم نامی غیر از پرشین بلاگ هم برده شد.


علی‌رضا خادم

وی در ادامه صحبت‌ها از مزیت و ویژگی دنیای مجازی گفت و اظهار خرسندی کرد که وجود این‌گونه وبلاگ‌ها فرصت را به افراد داده تا حرف‌هایی که در هیچ‌جا نمی‌توانند مطرح کنند را آزادانه در وبلاگ شخصی‌شان بنویسند.

امیر رضا خادم هدف خود را از وبلاگ‌نویسی را چنین عنوان کرد: خواستم در این مکان ارتباط غیر رسمی با افراد، خصوصا جوانان برقرار کنم و از این اتفاق خیلی راضی و خوشحال ام.


پوپک صابری

در پایان اقلیما پولادزاده گلایه‌ای را مطرح کرد مربوط به باشگاه وبلاگ‌نویسان که در گذشته برای وبلاگ‌نویسان افتتاح شد، اما پس ازمدتی کم‌کم مکان تبدیل شد به کلاس گلدوزی... و حالا قرار است باشگاه وبلاگ‌نویسان تبدیل به سینما شود.

با اینکه برگزاری این مراسم در حدی نبود که رضایت وبلاگ‌نویسان و مدعوین حاضر در مراسم را جلب کند، اما در شرایطی که وبلاگ‌نویسی در ایران کم کم کاری زیر زمینی به حساب می‌آید برگزاری چنین مراسمی غنیمت است.

Share/Save/Bookmark