رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۵

چه خبر از سینماهای سرزمین‌های شمالی آمریکا؟

نیک‌آهنگ کوثر

با سلام و درود به روح پرفتوح همه فیلمی‌های عزیز از دوران بتاماکس تا دی.‌وی.‌دی، و به یاد همه آن فیلمی‌های باصفایی که ما را با آخرین فیلم‌های هالیوود آباد می‌کردند، جدول آخرین فیلم‌های روز آمریکای شمالی را خدمتتان عرض می‌کنم با صدای خود خود فیلم!

این گزارش را از اینجا بشنوید

بچه‌های آن طرف دنیا هم که چند ماه بعد این فیلم‌ها را می‌بینند حسادت نکنند! ما زودتر می‌بینیم!


سیه‌نا میلر

یک فیلمی که خیلی‌ها از الان منتظرش هستند ولی امیدی به پرفروش شدنش هم ندارند، طلوع هانیبال است، فیلم سکوت بره‌ها رو که یادتون هست، دکتر هانیبال لکتر، قسمت بعدی‌اش هم ساخته شد که چندان جالب از آب در نیامد، یکی دیگر هم آمد قسمت قبلی اش را ساخت! حالا این یکی درباره تولد تا قاتل شدن یک پزشک آدمخوار انتقامجو است! بچه‌های زیر ۱۸ برن تو اتاق!

فیلم بعدی راجع به عشق معشوقه و سوژه جناب اندی وارهول هنرمند گرافیست و فیلمساز جنجالی آمریکایی‌ست که یک دخترمعمولی را تبدیل به الگو و ستاره یک نسل کرد. حالا نقش این دختر را سیه‌نا میلر بازی می‌کنه که البته کسانی که عاشق جود لاو هستند حتما اون رو خوب می شناسند.


صحنه ای از فیلم "چون من گفتم"

دایان کیتن هم که ماشالله پیر هم که می‌شود عین قالی کرمون است، نقش اصلی فیلم "چون من گفتم" یک مادر فضول است که سر در هر کار دخترش می‌کند، و دختر هم می‌خواهد ازشر مادر به هنگام عشق و حال با دوست پسر که احتمالا شوهرش هم خواهد شد راحت شود. آخی...این هم درد همیشگی.

یک فیلم وحشتناک هم دارد می‌آید به نام پیام آوران که مثلا ثابت می‌کند بچه‌های خردسال می‌توانند ارواح خبیثه را ببینند ولی بزرگان نمی‌توانند، از آن فیلم‌های دوزار ده شاهی است جان شما.

فیلم پرفروش هفته هم "اپیک مووی" است که ۱۸ میلیون فروخت، تا دلتان بخواهد فیلم‌های مختلف را دست انداخته از جمله دو تا از فیلم‌هایی که جانی دپ پارسال در آن بازی کرد، یعنی دزدان دریایی کاراییب و چارلی و کارخانه شکلات، در ضمن به افسانه نارنیا هم یک گندهایی زده. وقتی مثلا بچه‌ها به کارخانه شکلات رفته‌اند و خیال می‌کنند رودخانه شکلات روان است و می‌فهمند فاضلاب است، چه احساس خفنی به ایشان دست می‌دهد!

پرفروش‌ترین فیلم چند وقت اخیر هم شبی در موزه است که اگر ندیده‌اید، حتما به فیلمی محترم سفارشش را بدهید! کلی سرگرم کننده است!