رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ آبان ۱۳۸۸

افتتاحیه سومین دوره‌ی بازی‌های داخل سالن آسیا - ویتنام

سومین دوره بازی‌های داخل سالن ویتنام، جمعه شب در ورزشگاه ملی «مای دینه» هانوی به طور رسمی گشایش یافت. در این مراسم برخلاف تمامی ادوار گذشته بازی‌ها، مراسم با رژه تیم‌ها و روشن کردن مشعل استادیوم آغاز شد که «سجاد مرادی»، دونده ماده ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر، حمل کننده پرچم ایران بود.

در ادامه این مراسم، گروه‌هایی که مسوولیت اجرای حرکات نمایشی، سنتی و محلی را برعهده داشتند در حدود دو ساعت به اجرای برنامه پرداختند. برنامه افتتاحیه شامل «فستیوال ملت»، «مسابقات قرن جدید»، «روح خلاق و پرتحرک» و «برای پیشرفت آینده» بود و حدود ۶۰۰ هنرمند در این مراسم اجرای هنرنمایی کردند و ۲۵۴ کودک نیز لباس نماد بازی‌ها را پوشیده بودند.

در این مراسم که بیش از دو ساعت به طول انجامید، موسیقی محلی اجرا شد. اشکالی هم‌چون گل، دریا، قایق، اسب، خروس، اژدها، نیزه و سپر از جمله نمادهای این مراسم بود. این مراسم در نهایت با آتش بازی به پایان رسید.

کاروان ورزشی زنان و مردان ایران در این دوره از رقابت‌ها، در رشته‌های دو و میدانی، بازی‌های رایانه‌ای، شطرنج، فوتسال، شنای مسافت کوتاه، سانشو، دویلیان، کوراش، تیراندازی با کمان و جوجیتسو شرکت کرده و تیم فوتسال ایران هم در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها تیم ترکمنستان را با نتیجه ۸ بر ۳ شکست داد.

سومین دوره بازی های آسیایی داخل سالن که با حضور پنج هزار نفر برگزار می‌شود تا ۲۱ آبان ادامه خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark