رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ تیر ۱۳۸۸

«ما همه با هم هستیم»

ایرانیان مقیم اروپا در راستای اعتراض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز شنبه روبروی مقر پارلمان اروپا در بروکسل تجمع کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ba salam be shoma man ve khanevdyi man on ja bodayemvali hanoz ma yad nagerfteyem ham der azdi iran dast der dast ham bashiem

-- iran azad ، Jul 4, 2009 در ساعت 05:02 PM

بنظر من همه ایرانیها در همه جای دنیا باید با هم فریاد اعتراضشان را علیه این دولت غاصب و کودتاچی بلندتر کنند. باید به دنیابفهمانیم که چیزی در ایران درست نشده و این دولت فاشیست هنوز با کشتار و دستگیر کردن افراد بی گناه سعی در ایجاد رعب و وحشت مردم دارد تا نگذارد دنیا صدای ایشان را بشنوند. دینا باید از این خواب بیدار شود و همه کشورهای دنیا باید با هم متحد بشوند تا یک تحریم سیاسی سخت را برای دولت تقلبی ایران ایجاد کنند.

-- baran ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

عالي بود از همه تون ممنونيم درد و بلاي همتون بخوره تو سر اون آشغالاي عوضي و جًلاد و آدمكش.به اميد آزادي ايران عزيزمون از يوغ اين ( كثافتها)

-- NASRIN from VANCOUVER ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

Very Urgent
Please forward this email to Iranian artists and singers

پیام به هنرمندان

با درود فراوان به شما هنرمند ارجمند

برای پشتیبانی از جنبش مردم ایران
با برگزاری کنسرت های رایگان در همه شهرهای جهان
نگذارید مردم ایران ازهمبستگی ما محروم بمانند
کنسرت ها میتوانند در فضای روباز و با کمترین هزینه انجام شوند
این کنسرت ها نباید به هواداری از حزب و یا گروه خاصی تبدیل شوند
تنها وتنها به یاد 'ندا'ها وبرای دفاع ازآزادی مردم ایران
این پشتیبانی شما برای همیشه در دل تاریخ بیادگار خواهد ماند

سرفراز و پیروز باشید

-- farhad ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

این همه تبلیغات... نتیجه اش جمع شدن این چهارتا آدم بود که تازه حتما نصفشون هم ایرانی نیستند و طرفدار حقوقبشرند!!!
بابا بیاین ایران ببینین چه خبره... توی راهپیمایی انقلاب آزادی، پیر، جوون نوزاد مذهبی غیرمذهبی...روحانی ... همه بودن...واقعیت اینه که علی رغم دلبستن ما ایرانی ها به خارج از ایران...اما کساني که اونجا در آرامش نشستند واقعا کاری نمی تونند برای ما بکنند... ریشه ایرانی باید در ایران باشه... باید رنج تقلب و دروغ رو با گوشت و پوستش حس کرده باشه...
بگذریم...ما اینجا با غسل شهادت می ریم تظاهرات 18 تیر

-- راحیل ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

درود بر عزیزان
به نظر من در این موقعیت خاص اگر هر شخص یا حذب یا گروه یا سازمانی که ادعا میکنه دلش برای ایران و ایرانی می تپه و میخواد ایران و ایرانی آزاد بشوند باید بدون در نظر گرفتن وابستگی اش به گروه یا سازمانش بایستی با دلیری و شجاعت ملت ایران که حرکتی را شروع کرده اند و دارند هزینه میدهند یکی شده و با هم باشند و قضاوت برتری آرمان محترم خود را به انتخاب مردم (رفراندم) بگذارند و اگر حتی روئسای آنها مانع پیوستن اعضای خود میشوند را رها کنند چون با نپیوستنشان به مردم و یکی نشدن با همۀ اپوزوسیون مثل دیکتاتورهای حاکم ایران فقط حرف می زنند و عمل ندارند و در ضمن هر کس آزاد هست که در نهایت پیوستن خود را خود انتخاب کند و اگر کسی مانع پیوستن او میشود یعنی اینکه این شخص خود اسیر و بردۀ آن شخص یا رئیس هست و در نتیجه وقتی خود اسیر هست نمیتواند برای ایران کاری کند و با عث آزادی ایران و ایرانی شود ممنون امیدوارم که به این نوشتۀ حقیر کمی توجه و تفکر کنید دوستان دارم با هر آرمان و ایده ای به امید همبستگی

-- golf ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

کاش این عکس را نمی گرفتید یا در سایت قرار نمی دادید یا آن دوستان نقاب به چهره نمی زدند. آدم به یاد فیلم های ترسناک ارزانقیمت می افتد. نقاب زدن به چهره حتی بدلیل مسائل امنیتی قابل پذیرش نیست و شفافیت و عادلانه بودن حرکت مسالمت آمیز مردم را کاهش می دهد و چهره دوستانه و مهرآمیز آن را کدر می کند. راه حل منطقی تر این است که در مراسم شرکت نکنیم یا اگر شرکت کردیم اجازه گرفتن عکس را ندهیم . این نقاب حتی از آن حجاب اجباری هم بدتر است.

-- سیاوش پرند ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

خدا پشتیبان تون باشه.

-- pooya ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

Motasefam baraye kasanie ke az in webloghayee azad soe estefade mikonand wa bayad begoeyam ke jawabe ablahan khamooshist! Dastetoen dard nakone hamvatanhaye aziz ke poshte mardome Irano khali nakardid!Doshmanane Iran bedoenand ke jawabe har dictatorie tabehal dade shode (be tarikhe moraje konid!), Payande Iran wa droed be sharafe mardome azize Iran

-- dariush ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

neghab zadan hich iradi nadreh .mage sho,ma mamoreh vezaret etelatid ke mikhahid chehreyah adamharo shenasai konid?

-- بدون نام ، Jul 5, 2009 در ساعت 05:02 PM

با درود به همه آنانی که زیر بار ستم و دروغگویی نمی روند، حتی اگر به قیمت دستگیری، شکنجه و از دست دادن جانشان تمان می شود و با سپاس از کسانی که در باره گردهمایی ما نظر می دهند.
پوشاندن چهره تعدادی از جوانان با ماسک های سفید را دوستی به معنای ترسو بودن آن ها و برای مخفی کاری تعبیر کرده است، چون من یکی از سازمان دهندگان این گردهمایی بودم بر خود لازم می دانم، توضیح دهم که این کار به معنای همدردی با ملت ایران بود و دوستان جوان ما می گفتند که خامنه ای با به حساب نیاوردن رای مردم، ملت ما را بی هویت کرده و ما همه در جهان بی هویت شده ایم و این کار ما اعتراض به خامنه ای و احمدی نژاد است. امیدوارم که به این ابتکار جوانان، بیشتر دقت شود. شاد باشید.

-- انور میرستاری ، Jul 6, 2009 در ساعت 05:02 PM

درخت رز ( انگور ) شیراز را که از ریشه درآورند و سالهاست در استرالیا پرورش میدهند و شرابش را به تمامی گوشه و کنار دنیا میفرستدند، هنوز نام شراب شیراز را به یدک میکشد !

پس از دو قرن جلای وطن و زندگی کردن در خارج از ایران، مردمان دنیا، گربه ایرانی را، گربه ایرانی می نامند !

ایرانی بودن یک حس است و هیچ ربطی به رگ و ریشه ندارد !

چنانچه هستند کسانی که در ایران زندگی میکنند ولی خود را ایرانی نمیداند و در عوض جوانانی که اصلا ایران را ندیده اند و یا در کودکی از ایران بیرون آمدند و خود را یک ایرانی معرفی میکنند !

دوست گرامی، به نیمه خالی لیوان نگاه نکن، به آنهایی نگاه کن که از صد کیلومتری و بیشتر خود را به این گردهمایی رسانده بودند که همصدا با هممیهنان خود فریاد ننگ بر دیکتاتور سر دهند.

و همین گروهای -کوچک- برون مرزی توانستند ندای آزادی خواهی را به گوش سردمداران کشورهای خارجی برسانند وگرنه آنها سالیانه سال است که میدانند در ایران خفقان حکمفرماست ولی به داد و ستدهای خود با رژیم ادامه میدادند.

به امید روزی که تمامی این گردهمایی های -کوچک- به هم بپیوندد و همصدا با هم فریاد پیروزی سر دهیم.

-- 666 ، Jul 6, 2009 در ساعت 05:02 PM

من یکی از برگزار کنندگان این گرد همای هستم و گذاشتن نقاب توسط تعدادی از جوانان نه به مفهوم شناخته نشدن بلکه به این مفهوم بود که حساب نکردن رای این افراد به معنی بی هویت کردن انها بود وپس از مدتی کوتاه بعد از شروع این اکسیون افراد مذکور نقاب خود را برداشتند با امید به پیروزی

-- بدون نام ، Jul 6, 2009 در ساعت 05:02 PM