رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ مرداد ۱۳۸۸

تجمع ایرانیان در آمستردام

امروز هم‌زمان با دیگر شهرهای جهان، هزاران تن از ایرانیان در آمستردام، پایتخت هلند گرد هم آمدند تا ضمن اعلام همبستگی‌شان با مردم داخل کشور، خواهان آزادی زندانیان سیاسی و توقف نقض حقوق بشر شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

روز جهانی‌ اتّحاد ایرانیان در آمستردام هلند،
گرد هماییی در تاریخ بیست و پنج جولای ۲۰۰۹، شنبه، جهت اعتراض به سرکوب نظام اسلامی ایران علیه مطالبات به حق مردم فهیم و اعتراض به کشتار بیرحمانهٔ مردم ستم کشیدهٔ داخل کشور، در شهر آمستردام هلند از ساعت دوازده و نیم الی‌ سه و نیم بعدظهر با پرچم شیر و خورشید نشان برگزارگردید.
در این گرد همآیی بیش از ۱۵۰۰ هموطن ایرانی‌ و حدود ۲۰۰ نفر میهمانان سایر کشورها حضور داشتند.
ابتدا از آوردن پرچم ملی‌ توسط دانش جویان بورسیه‌ای نظام اسلامی جلوگیری به عمل آمد؛ ولی‌ با هجوم بیش از حد هم میهنان پرچمدار، با ندا و هم آوازی مردم، سرود ملی‌ خوانده شد و در همان حال، پرچمهای شیر و خورشید نشان یکی‌ یکی‌ به اهتزاز در آمد.
سپس در ادامهٔ برنامه پرچمها و نشانه‌های گروه‌های سیاسی به اهتزاز در آمد.
در آغاز یکی‌ از هموطنان که مجری برنامه‌های تلویزیونی هلند هم می‌باشد به اعلام برنامه پرداخت و شروع برنامه با سخنان مسول حزب سبز‌های هلند به حمایت از جان فشانی‌ها و از خود گذشتگی مردم شریف و فهیم ایران در طول تاریخ تا کنون علیه ظلم ستمگران حکومتی آغاز گردید.
سپس خانم شیرین عبادی در مورد تغییر دولت کنونی و آزادی زندانیان سیاسی بیش از ۳۰۰۰ نفر نه در مورد سر نگونی نظام اسلامی مطالبی‌ ایراد فرمودند. توضیح اینکه ایشان در مقابل ده‌ها پرچم ملی‌ به ایراد سخن رانی‌ پرداختند، در حالیکه بعداز سخن رانی‌، در مصاحبه‌های رسانه‌ای ابراز فرمودند که هیچگونه پرچمی هنگام سخنرانی بنده در اهتزاز نبود!
در ادامهٔ این برنامه تعدادی از وکلای بین المللی و هنرمندان سخنانی در مورد تغییر نظام ابراز نموده در خاتمه نغمه‌ها و سرود‌های ملی‌ میهنی و بین المللی فضا را طنین انداز نمود. در خلال اجرای برنامه هم شعار‌هایی‌ علیه سرنگونی نظام اسلامی در کشور عزیزمان، ایران، طنین انداز میشد
متعاقبا فیلمها و عکس هایی‌ از این گزارش خبری به سمع و نظرتان خواهد رسید.
با سپاس فراوان

-- بهکام ، Jul 26, 2009 در ساعت 07:16 PM

با دورود. در آمستردام هم ما بودیم خیلی‌ خوب بود، خانوم شیرین عبادی هم تشریف داشتند. توضیح اینکه ایشان در مقابل ده‌ها پرچم ملی‌ به ایراد سخن رانی‌ پرداختند، در حالیکه بعداز سخن رانی‌، در مصاحبه‌های رسانه‌ای ابراز فرمودند که هیچگونه پرچمی هنگام سخنرانی بنده در اهتزاز نبود! . متعاقبا فیلمها و عکس هایی‌ از این گزارش خبری به سمع و نظرتان خواهد رسید. با سپاس فراوان. http://www.united4iran-nl.org/

-- سعید ، Jul 27, 2009 در ساعت 07:16 PM

فراخوان :
ساحل افتاده گفت: گرچه بسی‌ زیستم هیچ نه معلوم شد،آه! که من کیستم
موج زخود رسته ای، تیز خرامید وگفت هستم اگر میروم گرم نروم، نیستم
اقبال لاهوری
با بهترین درودها به تمام آزادی خواهان،
یاران همراه، جهت همبستگی‌ و اظهار وجود ایرانیان مقیم هلند از هر دسته و گروه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی‌، هنری و یکایک هم میهنان گرانقدر، خواهشمندیم که در این برهه از بحران کشور عزیزمان، ایران اهورایی، که یاد آورندهٔ از خود گذشتگی‌های قهرمانان صدر مشروطیت می‌‌باشد، بپا خیزید.
به همین منظور از همهٔ هموطنان و مردم آزادیخواه درخواست می‌کنیم که برای پشتیبانی از ملت فهیم، شریف و متبلور یافتهٔ ایران در راه شکوفایی این انقلاب آزادی خواهانه، قدم به میدان گذاشته علیه رژیم سرکوبگر اسلامی و تلاش برای سر نگونی آن با نماد ملی‌ و یا هر نماد سیاسی و پلاکاردهای شعار گونه به زبان هلندی در مقابل (لانهٔ جاسوسی )سفارت ایران، از ساعت ۱۲ لغایت ۳ بعداز ظهر روز چهار شنبه ۵ آگو ست به آدرس :
2585 JX DEN HAAG,DUINWEG 20
در شهر لاهه ( دنهاخ ) حضور به هم رسانیده با طنین شعارهای سرنگونی رژیم غاصب، جهت دفاع از مطالبات به حق مردم ستم کشیدهٔ ایران و پیروزی آنها برای تغییر نظام، بدون دخالت نیروی بیگانه، پایه‌های سفارتخانه و در نهایت ارکان حکومت پوشالی کنونی را در مقابل چشم جهانیان به لرزه در آوریم.
از هموطنان و میهمانانی که با وسیلهٔ نقلیه شخصی‌ راهی مکان فراخوان میگردند، درخواست می‌کنیم که جهت جای پارک، یک ساعت زودتر حضور به هم رسانند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارأئه پیشنهادات تدارکاتی خواهشمندیم با برگزار کنندگان این گرد همآیی به آدرس ایمیل زیر پیام بفرستید.
پیروز و گسترده گام باشید.
harkatemeli@yahoo.com

-- bakhtiar ، Jul 30, 2009 در ساعت 07:16 PM