رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ اسفند ۱۳۸۷

تهران هنوز زنده است

از هفته‌ی قبل جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ورک شاپی خیابانی به طول سه هزار متر راه انداخته که با حضور هنرمندان و نقاشان در حال تکمیل شدن است.

این ورک شاپ هر روز از صبح تا عصر ادامه دارد و برای رسم این نقاشی سه هزار متری، سي استاد، هزار شركت كننده را رهبري مي‌كنند.اين هزار نفر دانشجويان و هنرمندانی هستند كه در زمينه هنرهاي تجسمي كار كرده‌اند.

به نقل از روابط‌ عمومي موزه هنرهاي معاصر، اين ورک شاپ سه‌‌هزار متري نقاشی در مسير خيابان كارگر از موزه هنرهاي معاصر تهران تا خيابان فاطمي، خيابان فاطمي حدفاصل خيابان كارگر تا خيابان حجاب، خيابان حجاب حدفاصل خيابان فاطمي تا بلوار كشاور، بلوار كشاورز حدفاصل خيابان حجاب تا خيابان كارگر و خيابان كارگر از بلوار كشاورز تا موزه هنرهاي معاصر تهران در حال برگزاری‌ست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تهران زنده است اما خواب هم هست!!

-- بدون نام ، Mar 9, 2009 در ساعت 08:08 PM

من هم در جریان این کار قرار گرفتم.. به نظرم این کار، کار فوق العاده ای نبوده.. در تصاویر هم مشخص است.. قصد بی احترامی به کسی را ندارم لیکن این اواخر فعالیت های موزه حول حوش مسایلی می چرخد که در سطح قرار گرفته و متاسفانه اساتید هم به این جریان دامن می زنند.. این مسئله را مطمئنم که مدیریت جدید موزه هنرهای معاصر تلاش جدی ای دارد تا پروژه های عظیم (به زعم خودش) انجام دهد و این کلمه عظیم آنقدر برایش مهم است که کیفیت و نحوه اجرای برنامه اهمیت کمی دارد.. چیزی که ما در ایران به آن بیلان کاری می گوییم! عین این اتفاق در ورکشاپ دهه فجر و اکسپو اتفاق افتاد که در آن به دوستانی که شرکت کردند رنگ های بونجول دادند و همچنین نتوانستند کارهایشان را بفروشند و... در این برنامه هم (همگی می دانیم) بسیاری فقط به آنجا رفته بودند تا رنگ و بوم دریافت کنند که بنده معتقدم از بن و ریشه اشتباه بوده و دوستان نباید مشارکت می کردند! در آخر اضافه کنم بنده ضمن اینکه به دوستان نقاشم معترضم که چرا آثارشان را با خفیف ترین شکل ممکن (عکس های منتشر شده خود گویاست) ارایه می کنند به اساتید عظیم هم پیشنهاد می کنم حالا که شما هم به این مسئله دامن می زنید پس حداقل فکر قلب و اعصابتان باشید و حرص این مسئله را نخورید به قول قدیمی ها یا زنگی زنگی یا رومی رومی!

-- مجید کاظمی ، Mar 9, 2009 در ساعت 08:08 PM

احتمالا متر شما خراب مي‌باشد عزيز.

-- بدون نام ، Mar 9, 2009 در ساعت 08:08 PM