رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ اسفند ۱۳۸۷

هزاران لاک‌پشت در تالاب پریشان، زنده زنده سوختند

نتیجه آتش‌سوزی ‌در نیزارهای تالاب پریشان، مرگِ هزاران لاک‌پشت، مار و پرندگان بوده است. در یک ماه گذشته ۸ هکتار از حاشیه این تالاب دستخوش آتش‌سوزی‌های تعمدی شده که فاجعه زیست‌محیطی تکان‌دهنده‌ای را به‌وجود آورده است.

در گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرده، به نقل از شاهدان عینی آمده که پرندگان این تالاب، «نیمروی نیمروز کارگران راه‌سازی» شده‌اند و هزاران لاک‌پشت هم در آتشی که افروخته شده بود زنده زنده سوخته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای وای....

-- زیتون ، Feb 18, 2009 در ساعت 07:38 PM

تکان دهنده است.

-- بدون نام ، Feb 19, 2009 در ساعت 07:38 PM

كشور محو مي‌كنيم، قبرستون خراب مي‌كنيم، دروغ رديف مي‌كنيم، روشنفكر قربوني مي‌كنيم، لاكپشت! نيمرو مي‌كنيم، ...
(دكتر الهام)

-- مجيد ، Feb 19, 2009 در ساعت 07:38 PM

قابل توجه نوابغ شاغل در سازمان حفاظت از محيط زيست !!!

-- بدون نام ، Feb 19, 2009 در ساعت 07:38 PM

اگر این فاجعه تو اروپا یا امریکا پیش می امد سازمانهای حمایت ار حقوق حیوانات چه می کردند. ممنون از شما که این قضیه را در همین حد هم منعکس کردید.

-- بدون نام ، Feb 19, 2009 در ساعت 07:38 PM

ما كه نبايد نگران لاكپشت باشيم . غزه خيلي مهمتره . منجمله اين كه من چند روز پيش سفارش چاپ ٢٠٠ هزار برگه نقدي كمك به بازسازي غزه گرفتم . تازه براي يك شهرستان.
چرا بايد دلمون براي لاك پشت ها بسوزه در حالي كه هم كيشان عزيز ما در غزه قراره با پول هاي ما ويلا براشون كنار دريا ساخته بشه .
اي بابا شما زمانه اي ها چقدر بد بين هستيد . اين لاك پشت ها همه ناقل ايدز بودند و ممكن بود با نزديكي با انسانهاي شريف ،آنها را آلوده كنند.
تازه اونا همه شون تخم گذار بودند و داراي چيزي به اسم تخم بودند كه در قاموس ادبيات منور ما جايي ندارد . آنها بايد به جاي تخم داراي ايمان ميبودند . بعدش هم چون اين لاك پشت ها و مارها و پرندگان همه تخمي بودند و قرار بود روزي در آتش دوزخ بسوزند ما براي صرفه جويي در مصرف انرژي در جهنم ، در همين دنيا آنها را سوزانديم تا آخرين بارشان باشد كه تخم بگذارند . چه معني داره كه لاك پشت تخم بزاره .

-- داود ، Feb 19, 2009 در ساعت 07:38 PM

این تنها یکی از فجایع زیست محیطی رخ داده در ایران است. احتمالا یکی از دلایل این کار و آتش زدن پوشش گیاهی اطراف دریاچه، سودجویی و طمع بیش از حد کشاورزان محلی جهت توسعه زمین های کشاورزی است که اینجانب بارها خود شاهد آن بوده ام و متاسفانه چون هیچ واکنشی از طرف مسئولان محیط زیست نشان داده نمی شود، این روند ادامه دارد. همانطور که تمام تپه ماهورهای اطراف دریاچه نیز جهت توسعه زمین های کشاورزی تسطیح شده و آثار باستانی زیادی نیز از میان رفته است. در حال حاضر، شاهد نابودی زیست محیط، فرهنگ و ملیت و هزاران چیز دیگر به دست خود هستیم.

-- بدون نام ، Feb 20, 2009 در ساعت 07:38 PM

متاسفانه در اين دولت شاهد تخريب جنگل گلستان درياچه اروميه آلودگي هواي تهران عدم جمع آوري خودروهاي فرسوده وسكوت رسانه ملي (صدا وسيما) هستيم

-- احسان ، Feb 22, 2009 در ساعت 07:38 PM

چه بر سر کشور زیبایمان ایران داره میاد؟ چرا کسی صداش در نمیاد؟ کجایند فرزندان کوروش و آرش که نیاکانشان باغهای شکوهمند پردیس رو برپا کردند و گل نیلوفر همیشه در دست داشتند؟ هرچند که از حکومت چشمداشتی نمی توان داشت چون جان انسانها ارزشی نداره چه برسه به جانوران زبان بسته....

-- آریایی تبار ، Feb 22, 2009 در ساعت 07:38 PM

کاش لاک پشتها هم پرواز می کردند. چه اخبار هولناکی!!! اما هولناکتر این که در کشور ما ایران جوانهای 18 ساله اعدام میشوند و وای بر ما ایرانیان سالهاست که منتظریم صدایمان از حنجره دیگری شنیده شود.

-- فانوس ، Feb 25, 2009 در ساعت 07:38 PM

ما با دست خودمان و از روی نادانی هستی و سرمایه های کشور خودمان را نابود می کنیم ما مردمی ساده و از نظر فرهنگی ی سواد هستیم که به تمام دنیا کار داریم ولی عیب خودمان را نمی بینیم

-- مهران ، Feb 25, 2009 در ساعت 07:38 PM

مثل این می ما ند که ما انسان ها را زنده زنده خاک کنند

-- ستاره ، Feb 25, 2009 در ساعت 07:38 PM

دلمون سوخته بود!!
بيشتر سوخت.....

-- matarsak ، Mar 4, 2009 در ساعت 07:38 PM