رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ اسفند ۱۳۸۷

تجلیل از احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران

اندک تماشاگرانی که امروز آمده بودند بازی تیم‌های منتخب پرسپولیس و استقلال و منتخب لیگ را تماشا کنند، شاهد تجلیل از احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان بی‌همتای تیم ملی ایران در یک مراسم محقرانه بودند.
در این دیدار، عابدزاده ۱۵ دقیقه بازی کرد تا برای آخرین بار درون دروازه بایستد.

عقاب آسیا، جایگاه ویژه‌ای در رویاهای نسل پس از انقلاب داشت. واقعاً سهم احمدرضا عابدزاده از فوتبال ایران، تجلیل در یک مسابقه‌‌ی این‌قدر معمولی بود؟

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بی برنامه و نامنظم برگزار شد. ما هم فراموشکار و گاهی ناسپاسیم.

-- بدون نام ، Dec 17, 2008 در ساعت 06:17 PM

اتفاقا شما مثل اینکه مراسم تجلیل از عابدزاده را ندیدید، یکی از تنها مراسم درست حسابی ایران بود که بایرن مونیخ با پرسپولیس بازی کرد و الیور کان عابدزاده را در آغوش کشید، دور افتخار نیم ساعته زد و ...

-- امید ، Dec 17, 2008 در ساعت 06:17 PM

از ایشان در بازی برابر آلمان خیلی خوب قدردانی شد. به نظر من آن بازی خیلی آبرومند بود!

-- حرفه ای ، Dec 17, 2008 در ساعت 06:17 PM

احمد اینقدر بزرگه که با این کارا کوچیک نمیشه این فدراسیون فوتبال و مسئولان بی مسئولیت هستند که هر روز بیشتر از چشم مردم میفتند وگرنه احمد عقاب آسیاست و محبوب همه.

-- امید ، Dec 17, 2008 در ساعت 06:17 PM

نسل من "آنانيكه يواش يواش گرد پيري بر چهره شان در حال نشستن است"با احمدرضا عابدزاده خاطرات و لحظات دلنشين و غم انگيزي داريم كه هيچگاه از يادمان نمي رود.
روزگاري كه درون دروازه بود و ما روبروي جعبه تلويزيون برايش و براي ايران دعا مي كرديم.روزي كه خبر كسالتش در سطح شهر پيچيد و بسياري روبروي بيمارستان كسري و در خانه براي سلامتيش دست به دعا برداشتيم.
بعضي افراد هيچگاه فراموش نخواهند شد و همواره يادشان با بغضي به پاسداشت تمام خاطراتشان در قلب و ياد ما خواهد بود.
پيروز و سرافراز باشيد احمدرضا

-- هادي ، Dec 17, 2008 در ساعت 06:17 PM

ma hichvaght honarnamaiihaye ahmadrezaro yadem nemire. oghabe asiaaaaaaaa

-- salar ، Dec 18, 2008 در ساعت 06:17 PM

باعث شرمندگي براي فدراسيون فوتبال.
تازه براي عده اي از ملي پوشان قديمي كه در همين حد هم مراسمي برگزار نشد!

-- بدون نام ، Dec 18, 2008 در ساعت 06:17 PM

امید گفته: "اتفاقا شما مثل اینکه مراسم تجلیل از عابدزاده را ندیدید، یکی از تنها مراسم درست حسابی ایران بود که بایرن مونیخ با پرسپولیس بازی کرد و الیور کان عابدزاده را در آغوش کشید، دور افتخار نیم ساعته زد و ..."

من هم فکر می کنم شما (زمانه) بازی خداحافظی عابدزاده در مقابل بایرمونیخ رو که چند سال قبل بود فراموش کردید.

هدف این بازی (که عکس هایی از آن را اینجا قرار دادید) خیریه بوده. بهتر است کمی دقت شود.

به نقل از سایت آفتاب:
"یك بازی خیریه می‌تواند فوتبال باشگاهی ایران را از رخوت پیش‌آمده، خارج كند. عصر چهارشنبه همین هفته و رأس ساعت ۱۵ تیم منتخب استقلال و پرسپولیس رودرروی منتخب لیگ برتر به میدان خواهند رفت." و "قیمت بلیت های این دیدار نیز ۱۰۰۰۰ ریالی، ۲۰۰۰۰ ریالی و ۴۰۰۰۰ ریالی است و مردم می توانند به صورت همت عالی هر مقدار كه می خواهند بلیت خریداری كنند و عواید حاصل از فروش بلیت این بازی نیز قرار است به ایتام و امور خیریه اختصاص یابد. "
و همچنین:
"اینك چرا نام احمدرضا عابدزاده در بین نفرات تیم منتخب به چشم می‌خورد تنها می‌تواند به خیریه بودن این بازی مربوط شود. مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس قرار است روز چهارشنبه، دقایقی درون دروازه تیم منتخب قرار بگیرد و این خودش می‌تواند از قسمت‌های جذاب این مسابقه باشد. دیدن عابدزاده درون دروازه، پس از سال‌ها آنقدر جالب توجه هست كه تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه بكشاند."
.....................
زمانه: ممنون از تذکر، اما اگر دقت بفرمایید در هیچ جای متن، از خداحافظی صحبتی به میان نیامده و همه جا، از کلمه تجلیل استفاده کرده‌ایم.

-- ماني جاويد ، Dec 20, 2008 در ساعت 06:17 PM

می دانید چرا پس از چند روز می آیم و این کامنت را می دهم. چون امشب جلوی یکی دو نفر از آشنایان (که هوادار فوتبال هم هستند) آمدم حرفی بزنم از اینکه چرا بازی تجلیل (یا خداحافظی) از عابدزاده اینقدر سرد بوده که دیدم در اشتباهم. گفتند بازی ربطی به عابدزاده نداشته و بازی خداحافظی عابدزاده قبلن مقابل بایر مونیخ و با تماشاگر فراوان برگزار شده است.

چنین رفتاری باعث کاهش اعتبار خبرهای شماست. حتا اگر در زیر یک عکس خبری می دهید بررسی شود که مایه دردسر خواننده نگردد.

دوستی که با او صحبت می کردم گفت حتا ممکن است در ادامه فصل از عابدزاده به عنوان دروازه بان پرسپولیس هم استفاده شود (به نقل از مربی این تیم که در تلوزیون گفته بوده). البته این که گفتم یک احتمال ضعیف است اما به هر حال مطرح شده.

می خواهم بگویم که هر خبر را به کارشناس آن ارجاع دهید تا بررسی کند یا دست کم به یکی دو تا سایت معتبر و مرتبط مراجعه کنید و از صحت سخن خود اطمینان پیدا کنید. ببخشید از این پر گویی. اما شما اصلن اشاره ای به هدف اصلی این بازی نکردید و حاشیه آن را به عنوان متن اصلی درج نموده اید. و از طرفی تجلیل کم سابقه ای که از عابدزاده مقابل تیم مطرح بایر مونیخ آلمان شده را فراموش کردید و سوالی بی مورد پرسیدید:"واقعاً سهم احمدرضا عابدزاده از فوتبال ایران، تجلیل در یک مسابقه‌‌ی این‌قدر معمولی بود؟"

مثلن به این صفحه از همشهری آنلاین به تاریخ دی 84 مراجعه کنید:
"خداحافظي باشكوه احمدرضا عابدزاده"

http://www.hamshahrionline.ir/hamnews /1384/841024/news/vrzsh.htm#s1332
........................
زمانه: ممنون از تذکر، اما اگر دقت بفرمایید در هیچ جای متن، از خداحافظی صحبتی به میان نیامده و همه جا، از کلمه تجلیل استفاده کرده‌ایم.


خوش باشید

-- ماني جاويد ، Dec 20, 2008 در ساعت 06:17 PM

سلام
فکر می کنم توضیحات من کافی بوده تا نشان بدهد شما چگونه مطلب را با انحراف از اصل موضوع(با توضیح بازی تجلیل از عابدزاده در حالیکه بازی خیرخواهانه بوده و حضور عابدزاده تنها به خاطر جذب تماشاگر بیشتر صورت گرفته ) و سوالی بی مورد ارائه کردید ("واقعاً سهم احمدرضا عابدزاده از فوتبال ایران، تجلیل در یک مسابقه‌‌ی این‌قدر معمولی بود؟" که گفتم بازی تجلیل از عابدزاده چند سال قبل به شکل با شکوهی برگزار شده و این بازی اخیر ربطی به عابدزاده نداشته است). برای خداحافظی (هر چند در کنار خطاهای فوق زیاد مهم نیست) هم زیر عکس را بخوانید:
"آخرین پرواز عقاب آسیا"

به هر حال در نظر من اعتبار رادیو زمانه با این کار کاهش یافت. من آدمی نیستم که به خاطر رفتن یا آمدن یک نفر حساس بشوم. به خاطر نویسندگان اعتراضی ندارم. به خاطر گرایش سیاسی اعتراضی نکردم. دارم می گویم چرا گزارشی می دهید که خواننده را به اشتباه می اندازد(آن هم برای من که مدتی است فقط به زمانه سر می زنم و از سایت های دیگر بیخبر). مطلب شما دقیقن فکری که من داشتم را در من ایجاد کرده. یعنی اینکه بازی به افتخار عابدزاده (احتمالن برای خداحافظی او) برگزار شده و کسی توجه نکرده است. در حالیکه موضوع بازی این نبوده و خسته شدم از توضیح...


اما یک مسئله را توضیح بدهم و دیگر رفع زحمت کنم.

"زمانه: ممنون از تذکر، اما اگر دقت بفرمایید در هیچ جای متن، از خداحافظی صحبتی به میان نیامده و همه جا، از کلمه تجلیل استفاده کرده‌ایم."
یعنی شما بعد از این همه لینک و توضیحات من متوجه نشدید که این بازی اصلن تجلیل از عابدزاده نبوده؟!
"اینك چرا نام احمدرضا عابدزاده در بین نفرات تیم منتخب به چشم می‌خورد تنها می‌تواند به خیریه بودن این بازی مربوط شود. ... دیدن عابدزاده درون دروازه، پس از سال‌ها آنقدر جالب توجه هست كه تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه بكشاند."
ببین اصلن فوتبال برای من چندان اهمیتی ندارد که این همه وقت بگذارم ولی موضوع چیز دیگریست. شما اشتباه کردید و حاضر نیستید حتا یک خط اصلاحیه بنویسید یا دست کم بگویید که این توضیحات (و مخصوصن آن سوال آخر) خوب ارائه نشده. و باعث شده اشخاصی بیایند و با تاثیر از این انحراف خبری بنویسند:"احمد اینقدر بزرگه که با این کارا کوچیک نمیشه این فدراسیون فوتبال و مسئولان بی مسئولیت هستند که هر روز بیشتر از چشم مردم میفتند وگرنه احمد عقاب آسیاست و محبوب همه." یا "باعث شرمندگي براي فدراسيون فوتبال." یا "بی برنامه و نامنظم برگزار شد. ما هم فراموشکار و گاهی ناسپاسیم. "

و این کارها به یادم می اندازد که رادیو زمانه هم یک ایرانی است. و ایرانی های دیگر هم مثل خود من عادت به اشتباه کردن ندارند. مگر می شود ما اشتباه کنیم؟! اما یادمان باشد گاهی پذیرفتن یک خطا خیلی به شخصیت و وزن انسانی و علمی و اخلاقی پذیرنده می افزاید.
قصد این کار را نداشتم. شاید هم اصلن من در این مورد اشتباه فهمیده ام و شاید مهم هم نیست. اما از این سایت خداحافظی می کنم.
من دیگر در این سایت کامنت نخواهم داد (احتیاط واجب آن است که اصلن سر نمی زنم)


اگر کامنتی از این به بعد با نام "مانی جاوید" ارسال شد من نیستم و از نظر من نباید تایید شود. زیرا در یک وبلاگ دیدم که زیر کامنت من شخصی به اسم من (مانی جاوید) کامنت داده بود تا به اصطلاح من را خراب کند و اثر کامنت من را کم کند.

ولی از حق نمی گذرم و این را می گویم که در این حدود دو سالی که به این سایت سر می زدم و خواننده و کامنت دهنده فعال آن بودم (و البته تا مدت ها بدون نام و گاهی هم با "بدون نام سابق" نظر می دادم) از همراهی با شما عزیزان بیشتر راضی بوده ام تا ناراضی. و در کل به نظر من کارنامه قابل قبول داشته اید.

با آرزوی موفقیت و اطلاع رسانی و روشنگری بیشتر در عرصه فرهنگ و هنر و اجتماع برای شما.

خدانگهدار و خوش باشید

-- ماني جاويد ، Dec 21, 2008 در ساعت 06:17 PM

عابدزاده عزیز همیشه دوستت دارم

-- منیژه دوستار عابدزاده ، Mar 6, 2009 در ساعت 06:17 PM