رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ آبان ۱۳۸۷

ریاست پس از ناکامی

محمد علی‌آبادی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت در جلسه مجمع عمومی کمیته‌ی ملی المپیک، با کسب ۵۶ رأی از مجموع ۶۶ رأی اعضای مجمع، رضا قراخانلو، رییس پیشین این کمیته را شکست داد و برای مدت چهار سال به ریاست این کمیته برگزیده شد.

بهرام افشارزاده، رییس فعلی فدراسیون وزنه‌برداری نیز که پیش از این هم سه دوره دبیر کل کمیته ملی المپیک بوده است، بار دیگر این سمت را از علی کفاشیان تحویل گرفت.

> متن کامل خبر برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را بخوانید

محمد علی‌آبادی که با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، از معاونت عمرانی شهرداری تهران به سازمان تربیت بدنی نقل مکان کرده است، بارها و به دلایل مختلف خبرساز شده است.

شاید خبرسازترین بخش کارنامه محمد علی‌آبادی، رابطه‌اش با فدراسیون فوتبال باشد. او پس از ناکامی تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، محمد دادکان را از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کرد تا موجبات تعلیق فوتبال کشور را فراهم آورد.

وی که قصد داشت که شخصاً و در انتخاباتی بی‌رقیب بر کرسی ریاست این فدراسیون تکیه بزند، یک بار موجبات لغو انتخابات را فراهم آورد تا بی‌رقیب باشد و بار دوم، با مخالفت فیفا با ریاست وی بر فدراسیون، در این راه ناکام ماند و در نهایت، علی کفاشیان، دبیر کل (دیگر سابق) کمیته ملی المپیک در انتخاباتی بی‌رقیب، به ریاست این فدراسیون رسید.

البته این تنها بخش قابل ذکر کارنامه‌ی آقای رییس نیست. هنوز که هنوز است، اهالی کشتی انتخابات این فدراسیون را به یاد دارند و نتایج کار محمدرضا یزدانی خرم ِ موفق در والیبال را دارند در شکست‌های کشتی می‌بینند.

بیش از فوتبال و کشتی، همه ایرانیان سرافکندگی کاروان ورزش کشور در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن را به خاطر دارند که البته آن شکست‌ها به نظر آقای رییس، ناکامی نبوده‌اند.

حالا با سپری شدن دو ماه و اندی از پایان المپیک، آقای رییس، صندلی دیگری را نیز از آن خود کرده‌اند.

> دیگر عکس‌های سامان اقوامی، عکاس خبرگزاری ایسنا از این انتخابات را ببینید

شرح عکس‌ها:
بالا: (از چپ به راست) علی کفاشیان دبیر سابق کمیته ملی المپیک و رییس فعلی فدراسیون فوتبال، رضا قراخانلو رییس سابق کمیته ملی المپیک، محمد علی‌آبادی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و رییس کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی و سرپرست سابق فدراسیون فوتبال
وسط: اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک
پایین: محمد علی‌آبادی و رضا قراخانلو، رؤسای فعلی و سابق کمیته ملی المپیک

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا مسخره است.يك دايره بسته درست كرده اند و حاضر نيستند هيچكس ديگر را به آن راه دهند. بايد پرسيد اين آقايان در اين مدت (بعضا تا 15 سال سابقه عضويت در فدراسيون ها يا كميته ملي المپيك) چه گلي به سر ورزش اين مملكت زده اند كه باز هم بايد انتخاب شوند؟ آيا واقعا قحط الرجال شده كه عده اي مثل بختك روي سر ورزش مملكت خراب شده اند؟يه كمي وجدان هم چيز خوبيه

-- كيوان 1 ، Oct 29, 2008 در ساعت 08:26 PM

اقا بی لیاقتی های مکرر و کوتاه بینی و کوچک بودن این گونه افراد مگرتمامد دارد

-- بدون نام ، Oct 30, 2008 در ساعت 08:26 PM