رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ آبان ۱۳۸۷

درازترین ساندویچ شترمرغ دنیا در ایران

اداره بانوان شهرداری تهران، همزمان با دومین جشنواره غذا و تندرستی، طولانی ترین ساندویچ شترمرغ دنیا را درست کرد.

این ساندویچ که حدود ۱۵۰۰ متر دارد با گوشت شترمرغ، سس مایونز، سس خردل، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز، نان فیبردار، زعفران و زیره درست شده است و ۱۵۰۰ نفر در تهیه آن نقش داشته‌اند.

به گزارش رویترز، شهروندان حاضر قبل از اندازه گیری ساندویچ آن را خوردند. اما به گزارش مهرنیوز، به دلیل عدم حضور مسئولین گینس، «تمام مراحل طبخ و آماده سازی ساندویچ تصویر برداری و به همراه تاییدیه وزارت بهداشت و وزارت صنایع در خصوص سلامت و رعایت استانداردهای لازم برای مسولان گینس ارسال خواهد شد.»

به گزارش فارس جمعی از مردم از کیفیت ساندویچ ناراضی بوده اند و بعد از خوردن بخشی از ساندویچ آن را «به بیرون انداختند» و عده‌ای هم «به صرف هزينه‌هاي چندين ميليوني براي چنين اموري معترض بوده و معتقدند بودند بهتر است اين سرمايه‌ها صرف امور ديگري نظير رسيدگي به حال محرومان جامعه شود.»

به گزارش آفتاب حدود ۱۵ هزار نفر از این ساندویچ خوردند و تعداد زیادی هم دست خالی برگشتند. همچنین آفتاب گزارش می‌دهدکه «این اقدام با هدف ترویج غذای سالم، فرهنگ سازی برای استفاده از گوشت «شترمرغ» به عنوان گوشت سالم، بدون کلسترول، دارای سطح انرژی پایین و بالاترین سطح آهن و پروتئین» صورت گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خب به سلامت...ما این روزها همش در کارهای درازیم...برج درازمان افتتاح شد...ساندویچ درازمان هم جور شد...مرغ هامان هم دراز شدند و شتر شدند...خودمان هم البته دراز به دراز افتاده ایم

-- دراز المعانی ، Oct 17, 2008 در ساعت 06:20 PM

اگر همین اتفاق در خارج میافتاد نمیگفتیم چه جالب!؟

-- بدون نام ، Oct 17, 2008 در ساعت 06:20 PM

توجیح تولید این ساندویچ چیست

-- بدون نام ، Oct 18, 2008 در ساعت 06:20 PM

چند تا شتر مرغ رو نتونسته بودند صادر کنند؟
یا شاید مهر بهداشت نداشته؟
حالا هرکی خورد بیاد تعریف کنه!!

-- روباه ، Oct 18, 2008 در ساعت 06:20 PM

بنظرم کار بسیار جالبی آمده. خوشم آمد که بالاخره در کشور ما هم بجز مراسم عزا و سینه زنی، مراسم دیگری که هم جنبه آموزشی دارد و هم حرکت جمعی شادی آفرینی است، برگزار می شود. فقط این میون یه سئوال دارم: گفته اند که «هدف ترویج غذای سالم، فرهنگ سازی برای استفاده از گوشت «شترمرغ» به عنوان گوشت سالم، بدون کلسترول، دارای سطح انرژی پایین و بالاترین سطح آهن و پروتئین» است. هدف خیلی خوبیه ولی سئوال من اینه که مگه ما اصلا اینقدر شترمرغ داریم؟ اگرقراره به جای مرغ به پرورش شترمرغ بپردازیم، هزینه های تولید و در نهایت قیمت آن چقدر خواهد بود؟ آیا مردم قدرت خرید آن را خواهند داشت؟ نمیشه مثل اون قضیه که گفتند مردم نون ندارند بخورند، گفت: خوب برن بیسکویت بخورن!

-- کتایون ، Oct 18, 2008 در ساعت 06:20 PM

ببینم، حالا اینا چرا با تجهیزات اتاق عمل در حال درست کردن ساندویچ هستند؟ نکنه ساندویچ ها استریل هستند؟ نمی دونم این نشانهء وسواس اسلامیه یا مثلا نشانه «مدرنیته»... احتمالاَّ ترکیب هر دو!
پلیس هم که طبق معمول حضور داره، اونم با بی‌سیم.

-- احمد ، Oct 18, 2008 در ساعت 06:20 PM

lol- Ahmad is Right!!!!!!!

-- Naazi ، Oct 22, 2008 در ساعت 06:20 PM