رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ شهریور ۱۳۸۷

بازگشت قهرمانی به فدرر

در فینال جام آزاد آمریکا (US Open) خبری از رافائل نادال نبود تا راجر فدرر بتواند قهرمان آخرین گرنداسلم سال شود تا نوار ناکامی‌های خودش و کامیابی‌های تنیس‌باز اسپانیایی پاره شود.

فدرر در نیمه‌نهایی با حساب سه بر یک نوواک جوکوویچ، مرد شماره سه تنیس جهان را شکست داد؛ اما رافائل نادال مغلوب اندی ماری (مورای) بریتانیایی شد تا حکایت فینال ویمبلدون و رولان گاروس تکرار نشود.

بر خلاف فینال طولانی و نفس‌گیر ویمبلدون که فدرر ساعت‌ها در برابر نادال مقاومت کرده بود، این بار اندی ماری به سادگی قهرمانی را به راجر فدرر واگذار کرد تا تنیس‌باز سوییسی به پنجمین قهرمانی پیاپی خود در جام آزاد آمریکا دست یابد.

فدرر با این پیروزی، تعداد قهرمانی خود در مسابقات بزرگ (گرند اسلم) تنیس جهان را به عدد ۱۳ رساند تا برای برابری با رکورد ۱۴ قهرمانی پیت سمپراس، تنها به یک قهرمانی دیگر نیاز داشته باشد؛ البته به شرطی که رافائل نادال چنین اجازه‌ای به او بدهد.

اما بخشی از جذابیت‌های این مسابقه را نیز می‌شد روی سکوها دید. جایی که از بازیگرانی نظیر چارلیز ترون، توبی مگوایر و ناتالی پورتمن گرفته تا جیم کوریر، تنیس‌باز بازنشسته آمریکایی و رجیس فیلبین، مجری مشهور و حتی میلیاردری مانند دونالد (دانلد) ترامپ نشسته بودند و این بازی را تماشا می‌کردند.

Share/Save/Bookmark