رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ شهریور ۱۳۸۷

دو رییس در یک اقلیم؟

رو سه‌شنبه، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، در اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری حاضر شد و سخنرانی کرد. مجلسی که ریاست آن بر عهده علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ است.

هاشمی رفسنجانی که هم‌زمان با ریاست مجلس خبرگان، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز بر عهده دارد، اخیراً انتقادات روشنی از عملکرد دولت نهم و محمود احمدی‌نژاد داشته است و از «پایان مدارای سه ساله با دولت» سخن گفته است.

در کنار آن، در ابتدای همین هفته، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای هیأت دولت، از رییس‌جمهور خواست که به گونه‌ای عمل کند که انگار نه یک سال، که پنج سال دیگر از دوران زمام‌داری وی باقی مانده است.

حال، باید به انتظار نشست و دید که کدام یک از این دو رییس می‌توانند عقیده و سلیقه خود را اعمال کنند؛ محمود احمدی‌نژاد یا علی اکبر هاشمی رفسنجانی

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

manzooretan ra az in bozorg va koochak nafahmidim.ali

-- ali ، Aug 27, 2008 در ساعت 05:44 PM

جناب آقای رفسنجانی انسانهای عاقل اعمال گذشته خود راموردبرسی قرارداده واگردراعمال گذشته آنان نقاط ضعف ویااشتباهی بوده است برطرف میکندبایددیدکه زاین انتخاب درست به قول شما چه ثمره ی نصیب کشوروملت شده است .آیا جزفساد واختلاف وزدوبندسیاسی وجدانمودن وبه حاشیه کشاندن دوستان انقلاب وجایگزین شدن انسانهای متملق وچاپلوس .که نتیجه آن وضع موجودکشوراست؟جه دست آوردی داشته است .باچه معیاری شماانتصابات راانتخابات می نامیددرصورتیکه .مجلس خبرگانی که صلاحيت آنهامیبایست ازسوی فقهای منصوب رهبردر شورای نگهبان تاييد و سپس در جريان انتخابات برگزيده می شوند. آیااین انتخاب است ؟واین دورنیست .حتماازنظر شماچون دور دورولایی است اشکالی ندارد؟فرق بین سلطنت وولایت درچیست ؟واین ولایت باسلطنت چه فرقی داردمگر باتغیراسم محتواهم عوض میشود

-- ابراهیم ملکی ، Aug 27, 2008 در ساعت 05:44 PM

رفسنجانی یکی از ارکان نظام میباشد اما احمدینژاد الت دست بخشی از نظام است و قابل مقایسه نیستند

-- حسن ، Aug 27, 2008 در ساعت 05:44 PM