رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷

دور دوم انتخابات مجلس برگزار شد

مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس هشتم، امروز در ۵۴ شهر برگزار شد تا تکلیف ۸۲ کرسی خالی مجلس مشخص شود.

مرتبط در زمانه:
برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ایران

نبوی: رای بدهید؛ کشتگر: رای ندهید

معاون جبهه مشارکت: مجلسی یک‌‌صدا تشکیل نشده است

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

منظور از ۸۲ کرسی برای ۵۴ شهر، یعنی این‌که برای هر شهر ۱.۹۱۵۸ نفر نماینده در نظر گرفته شده! آنانی که «طرفدار» آنانند و «سالم» خوانده می‌شوند، به مجلس خواهند رفت اما با بقیه تکه پاره‌ها که «مخالف» خوانده می‌شوند، چه خواهند کرد!؟
داوید

-- داوید. ، Apr 25, 2008 در ساعت 06:21 PM

دوست من، 82 کرسی برای 54 شهر لزوما به معنی ضرب این دو عدد در هم نیست!!
لطفا به جای ایده آل گرایی (رفتن بهترین ها و مخالفان به مجلس که در آینده نزدیک به هیچ وجه عملی نیست) به فکر آن باشید که حداقل چند نفر آدم با عقل تر به مجلس بروند. مشکل از اینها جدی تر است. لا اقل در مجلس ششم این اتفاقات نمی افتاد.
من ترجیح میدهم همان اصلاح طلبان بی عرضه هم که شده دوباره در مجلس باشند تا در آن فضا امکان مطرح شدن حضور افراد مخالف تری هم باشد (همانطور که در آن مجلس کم مانده بود علیرضا رجایی هم وارد مجلس شود) و همینطور امکان اطلاع یافتن مردم از کارهای گنجی ها فراهم شود تا آنها نیز به روش خود کار را پیش ببرند. مشکل امروز ایران این است که مردم عادی از هیچ چیز خبر ندارند و اگر صدها گنجی هم در زندان بمیرند حمایتی از آنها نمی شود ولی در دوره اصلاح طلبان صداها به گوش مردم نیز می رسید و برخی از اصلاح طلبها هم صدایی ازشان در می آمد. فراموش نکنید که کسی مثل حجاریان را ترور کردند!

-- فرهت ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:21 PM

پس مامورهای ارشاد کجا هستن ؟!!!!!!!!!

-- ارش ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:21 PM