رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ بهمن ۱۳۸۶

در برف زیبای زمستانی

قم، 12 دی‌ماه 1386: ماموران طناب را به گردن محکومان به اعدام می اندازند.

سیزده نفر از جمله راحله زمانی که به اتهام قتل شوهرش در زندان بسر می برد، روز چهارشنبه در ایران اعدام شدند.

3 نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در شهر قم، 2 نفر در شهر زاهدان و هفت مرد و یک زن(راحله زمانی) در زندان اوین اعدام شدند.

راحله، در سال 1384 پس از اینکه فهمید شوهرش به او خیانت کرده است، وی را در منزل مسکونی شان به قتل رساند، وی که یک دختر پنج و یک پسر سه ساله دارد، از خانواده همسر مقتولش خواسته بود از اعدام او صرف نظر کنند. راحله گفته بود: « موقع کشتن تحت تاثیر داروهایی که مصرف می کردم، بودم »

Share

نظرهای خوانندگان


چه وحشتناک!!!
این سوال همیشه از زمانی که خودم را شناختم برام بوده که چطور یک نفر میتونه یکی دیگه رو بکشه؟
واقعا اینا بعد شب چطور می تونند آسوده بخوابند؟ من فکر نمی کنم که کسانی که چنین شغلی دارند که طناب دار به گردن دیگری می اندازند و یا با اسلحه شلیک می کنند که دیگری را بکشند انسان های نرمالی باشند. مطمئن هستم که بیماران روحی و روانی هستند.

-- اختر ، Jan 4, 2008 در ساعت 10:07 PM

قصه هابيل و قابيل اينجاست كه تجلي پيدا ميكنه...
يكي بخاطر يه لقمه نون و از بيكاري كشنده خلاف ميكنه و ديگري هم درست به همين دليل حاظر ميشه طناب به گردنش بندازه.

واقعن زيستن در اين جامعه زجرآور شده... خيلي غير انساني....

-- amir ، Jan 4, 2008 در ساعت 10:07 PM

يك سؤال از دوستاني كه اعدام را زير سؤال مي برند. شما براي كساني كه به عمد مرتكب قتل مي شوند مجازات ديگري جز اعدام سراغ داريد؟ مثلاً اگر شخصي پدر و يا برادر و يا مادر و خواهر شما را به عمد به قتل برساند با او چه كار خواهيد كرد؟ آيا گمان نمي كنيد اعدام لازم است؟ البته مطلقاً قصدم تاييد جمهوري اسلامي و سياستهاي اين نظام نيست و قبول دارم كه در مواردي شايد در اين اعدام ها عدالت رعايت نشده باشد. اما با موضوع اعدام بطور كلي و به عنوان مجازاتي براي قاتلان.

-- بدون نام ، Jan 4, 2008 در ساعت 10:07 PM

با نظر بدون نام کاملا موافقم.

-- امین کیا ، Jan 5, 2008 در ساعت 10:07 PM

در جواب بی نام. من با کشتن هر انسانی مخالفم. این سوالی که شما مطرح کرده اید سوال بی ریطی است و با مطرح کردن این سوال میخواهید با احساسات مخاطب خود بازی کینید. پدر و مادر من هم مثل بقیه انسان ها هستند و اگر کسی آنها را بکشد باید مجازات شود و لی من حق ندارم با او کاری را بکنم که همان فرد به خاطر آن میخواهد مجازات شود، اگر کشتن انسان ها بد است و جرم محسوب مبشود ، پس اعدام هم جرم محسوب میشود. با کشتن این مجرمین فقط صورت مسئله پاک میشود باید در عوض آن فرد اگر بیمار است مداوا شود و در غیر این صورت از آزادی های اجتماعی محروم گردد.

-- برهنه ، Jan 12, 2008 در ساعت 10:07 PM

Edam hokmist motehajer hamanand nezamhayi ke in hokm ra ejra mikonand. Dar aksare keshvarhaye democratik in hokm vojoud nadadarad va amare jenayat o khalaf be hich vajh balatar nesbat be zamani ke in hokm ejra mishod narafteh ast. Be jaye edam bayad massaele ejtemayi o eghtessadi o talim o tarbiat hal shavad.
Albate az nezamhaye zalem o mostabed entezari joz zendane bi mohakeme o edam o adamkoshi be formhaye mokhtalef nist.

-- NAM ، Jan 21, 2008 در ساعت 10:07 PM