تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موج جدید دستگیری فعالان مدنی و سیاسی

هم‌زمان با اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها، موج جدید بازداشت فعالان مدنی و سیاسی آغاز شده‌ است.

هادی حیدری، فاطمه عرب سرخی، محمد شفیعی و علیرضا طاهری از جوانان اصلاح‌طلب عضو جبهه مشارکت از جمله افرادی هستند که امروز، یکشنبه ۲۸ آذر بازداشت شده‌اند.

هادی حیدری،روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست پیش از این نیز در ۳۰ مهر ماه سال گذشته در جریان برگزاری دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت و بیش از دو هفته در زندان اوین بود.

به گزارش تارنمای کلمه این افراد از سوی وزارت اطلاعات برای بازجویی احضار شده بودند و به دلیل آنچه «همکاری نکردن» با بازجویان عنوان شده، دستگیر شده‌اند

به گزارش تارنمای کلمه این افراد از سوی وزارت اطلاعات برای بازجویی احضار شده بودند و به دلیل آنچه «همکاری نکردن» با بازجویان عنوان شده، دستگیر شده‌اند.

ماموران امنیتی بامداد امروز فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران و ابوالفضل طبرزدی، از نزدیگان حشمت طبرزدی، فعال سیاسی را بازداشت کردند.

از سوی دیگر دادگاه انقلاب یونس رستمی، مسوول شاخه جوانان جبهه ملی شهرستان آبدانان از توابع استان لرستان را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، این فعال سیاسی به «عضویت و فعالیت در احزاب مخالف جمهوری اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت در جبهه ملی» متهم شده‌است.

وی ۱۹ خرداد سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان ایلام منتقل شده بود.

در یک سال و نیم گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت به دلیل اعتراض به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)