تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

قیمت بنزین به لیتری ۷۰۰ تومان رسید

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم شب گذشته، شنبه در یک برنامه زنده تلوزیونی، اعلام کرد که از روز ۲۸ آذر ماه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، آب، نان و حامل‌های انرژی با قیمت جدید عرضه خواهد شد.

در پی این سخنان ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها بامداد طی اطلاعیه‌ای از افزایش قیمت بنزین آزاد به لیتری ۷۰۰ تومان خبر داد. بنا به این اطلاعیه بنزین سهمیه‌ای از این پس لیتری ۴۰۰ تومان عرضه خواهد شد و بهای هر متر مکعب سی ان جی (گاز اتومبیل) ۳۰۰ تومان خواهد بود.

ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها همچنین بهای گازوئیل آزاد را لیتری ۳۵۰ تومان اعلام کرده‌ است.

طرح سهمیه بندی بنزین و گازوئیل، سه سال پیش از سوی دولت هشتم آغاز شد، بر اساس این طرح ماهانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای با بهای لیتری یک صد تومان به هر خودرو عرضه می‌شد و قیمت بنزین آزاد لیتری ۴۰۰ تومان بود.

دولت می‌گوید که قیمت تمام شده هر کیلووات برق ۷۷۳ ریال، هر مترکعب گاز ۹۰۰ ریال و هر مترمکعب آب ۵۹۰ تومان است و تا پایان طرح هدفمندی یارانه‌ها ق که پنج سال در نظر گرفته شده مردم باید قیمت تمام شده این کالاها را بپردازند

سه سال پیش دولت محمود احمدی نژاد برای مقابله با تاثیر تحریم‌های آمریکا بر صادرات بنزین به ایران، طرح سهمیه بندی بنزین و گازوئیل را اجرا کرد.

به گفته محمد رویانیان، رییس ستاد حمل و نقل سوخت ایران بر اساس طرح جدید دولت، میزان سهمیه سوخت هر خودرو برای دی ماه ۵۰ لیتر تعیین شده‌است.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) نیز از افزایش قیمت برق، آب و گاز خانگی خبر داده‌است.

بر اساس این گزارش بنا بر اعلام مقامات وزارت امور اقتصاد و دارایی متوسط قسمت هر کیلو وات برق از ۱۶۵ ریال به ۴۵۰ ریال افزایش یافته و هر متر مکعب گاز خانگی نیز با بهای ۷۰۰ ریال عرضه می‌شود. قیمت گاز خانگی پیش از این ۱۳۰ ریال بود.

قیمت هر متر مکعب آب نیز از ۸۰ تومان به ۲۸۳ تومان ارتقا پیدا کرده‌ است.

دولت می‌گوید که قیمت تمام شده هر کیلووات برق ۷۷۳ ریال، هر مترکعب گاز ۹۰۰ ریال و هر مترمکعب آب ۵۹۰ تومان است و تا پایان طرح هدفمندی یارانه‌ها ق که پنج سال در نظر گرفته شده مردم باید قیمت تمام شده این کالاها را بپردازند.

اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قرار بود از ابتدای سال جاری اغاز شود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به عواقب اجرای این طرح هشدار داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر من جراحی خیلی خوبیه ولی ظاهرا یادشان رفت اول بیمار رو بیهوش کنند !!!

-- عباس آقا ، Dec 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)