تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

«ترورها تکرار شود شورای امنيت را محاکمه می‌کنيم»

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران در مورد ترور دو استاد دانشگاه بهشتی تهران گفت اگر اين حوادث تکرار شود اعضای شورای امنيت را محاکمه و مجازات می‌کنيم.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) محمود احمدی‌نژاد شب گذشته طی سخنانی در رابطه با ترور مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی تهران که دو روز پيش صورت گرفت و منجر به مرگ مجيد شهرياری شد، اظهارنظر کرد.


محمود احمدی‌نژاد گفت که جمهوری اسلامی ايران اين ترورها را به حساب کسانی می‌گذارد که عليه ايران قطعنامه صادر کردند چون در قطعنامه «اسم دانشمندان را ذکر کرده‌اند.»

دو روز پيش، بين ساعت ۷ و ۸ صبح، بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، اين دو استاد دانشگاه مورد سوء قصد قرار گرفتند.

احمدی‌نژاد: کشورهای غربی و دشمنان بدانند اگر به خدا يک بار ديگر اين حوادث تکرار شود اعضای شورای امنيت را محاکمه و مجازات می‌کنيم

در همان روز وب‌سايت مشرق، که از سايت‌های طرفدار دولت ايران به‌شمار می‌رود، در مورد فريدون عباسی نوشت که نام وی در قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل به‌عنوان يکی از افراد مرتبط با فعاليت‌های هسته‌ای ايران ذکر شده است. مشرق اين موضوع را نشانه‌ای از «برنامه‌ريزی قبلی» برای ترور وی دانسته بود.

محمود‌ احمدی‌نژاد با بيان اين‌که «به نظر می‌رسد دشمنان امروز به دنبال فتنه‌گری رفته‌اند» افزود: «دست اعضای ثابت شورای امنيت با دست صهيونيست‌ها توی هم است.»

رئيس‌ جمهور ايران تأکيد کرد: «کشورهای غربی و دشمنان بدانند اگر به خدا يک بار ديگر اين حوادث تکرار شود اعضای شورای امنيت را محاکمه و مجازات می‌کنيم و اين حرف‌ها را هم از موضع قدرت می‌زنيم.»

وی با اشاره به احتمال حمله نظامی به ايران گفت کسی جرأت حمله به ايران را ندارد.

احمدی‌نژاد در همين رابطه اضافه کرد: «جلوی سگ‌های وحشی صهيونيست را بگيريد که اگر اين کار را نکنيد ما يقه ارباب‌ها را می‌گيريم و با نوچه‌های خيابانی درگير نمی‌شويم.»
بر اساس اسناد جديدی که ويکی‌ليکس در روز يکشنبه منتشر کرد، با وجود درخواست‌های مکرر اسرائيل و همچنين پادشاه عربستان برای حمله نظامی به ايران، آمريکا با اين اقدام مخالفت کرده است.

طبق اين اسناد، در مدارک ديپلماتيک ارسال شده از سفارت آمريکا در تل آويو به دولت باراک اوباما، نکته برجسته اختلاف نظر دو کشور بر سر مسئله ايران است.

اين اسناد نشان می‌دهند که اسرائيل به آمريکا فشار می‌آورده تا دولت اين کشور را برای يک حمله پيشگيرانه به تأسيسات هسته‌ای ايران متقاعد سازد و آمريکا نيز سعی می‌کرده اسرائيل را از اين حمله بازدارد.

محمود احمدی‌نژاد در اظهارنظری درباره اسناد منتشرشده ويکی‌ليکس آن‌ها فاقد ارزش حقوقی خوانده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شک نکنید و کاملا مطمئن باشید که این دو انسان آگاه و مطلع از مقاصد کثیف رژیم را، مزدوران و مواجب بگیران رژیم هدف سوءقصد قرار داده اند.
رژیمی که ادعا میکنه قوی ترین سیستم اطلاعاتی و امنیتی رو در منطقه داره و دست هر بیگانه و ایادی دشمن رو در خاک خودش قطع میکنه، چطور ممکنه استکبار جهانی در روز روشن بیاد و از قبل با شناسایی این به اصطلاح دانشمندان هسته ای، اونها رو ترور کنه؟؟؟!!!
در صورتی که افراد بسیار مهمتری از سران جنایتکار رژیم رو میتونستن به هلاکت برسونن؟؟؟!!!

-- محمدرضا ، Dec 1, 2010

ویا به عبارتی ساده: «من توی دهن این شورای امنیت میزنم !!!»
نمونه ای شفاف از یک خط امامی کور وکرو جاهل و مکاروبیسواد.

-- بدون نام ، Dec 1, 2010

سوالی از ابراهیم نبوی در سایت روز: ««چرا قاتلین مسعود علیمحمدی که راست راست در داخل کشور او را ترور کرده اند، معلوم نیست بعد از یک سال چطوری دستگیر نمی شوند، اما عوامل آشوب های خیابانی مثل زمانی نیا، سه ماه قبل از آشوب ها دستگیر شده و به جرم خود و دیگران اعتراف می کنند، و اعدام می شود و آب از آب تکان نمی خورد؟»»

-- بدون نام ، Dec 1, 2010

چرا همین حالا محاکمه و مجازات نمیکنید ,چرا تادفعه دیگر ...

-- Farhad Irani ، Dec 1, 2010

ولي در اصل، متاسفانه مشكل اينه كه دانشمندان هسته اي امروزه در ايران شده اند مثل مرغ ، كه هم در عزا و هم در عروسي سرشون رو دارند مي برنـُد.

از يه طرف مثلا "ضد انقلاب " اون ها رو مي كُشه چون مي دونه مي افته گردن دولت و همه تو كشور دارند مي گند كه اين ها رو به هر علتي دولت غضب شون كرده و حالا داره تصفيه شون مي كنه.

از اون ور واقعا خود دولت مي كشه و مي اندازه گردنِ " ضد انقلاب " و هياهو و محاكمه سازمان ملل! و امريكا و اسرائيل راه مي اندازه.

پس فقط اتفاقي كه مي افته اينه كه به هر حال به دست هر دو طرف دانشمندان هسته اي به دست طرفين داره كشته مي شه و مورد استفاده تبليغاتي دو طر ف داره واقع مي شه. مردم كشور هم متاسفانه من ديده ام كه عكس العمل شون خوشحالي از مرگ اين بيچاره هاست.

خد ا خودش به بقيه اين بدبخت ها و زن و بچه هاشون رحم كنه.!

-- ق ق ، Dec 1, 2010

محمود، جون من این کارو نکن

-- فرزاد ، Dec 1, 2010

..مگر ميشود کسی را در ج ا ترور کرد وتروريست را دستگير نکنند؟ وقتيکه موکل افراد معترض در زندان را دستگير ومحاکمه ميکنند!..مگر از خودشان باشد؟!!

-- Majid ، Dec 1, 2010

ياد جوكي افتادم كه طرف داشت زير مشت و لكد له ميشد و تنها كاري كه ميكرد اين بود كه ميكفت يكي ديكه بزن ببين جيكارت ميكنم!

-- بخت النصر خراساني ، Dec 1, 2010

مسخره تر از احمدی نژاد و مسخره تر سلطان یک قران مردمی هستند که به هر قیمت از خانه هاشان بیرون نمی آیند تا این شخصیت های مشمئز کننده تمامی تار یخ ایران را به چاه جمکران و جماران بریزند و یک لگن آب پاک هم بدرقه ی این پاکان کنند. واقعا که از مسخره گی دردناک است این حکومت الله. ولی از اینها همه درناک تر و مشمئز کننده تر اپوزیسیون سرگران و بی سر ایران است که سی سال است خردمندی و هوش و درایت و شعور سیاسی همه را به حساب آوردن ندارد و وضعیتش اینچنین اسفبار است. به محض اینکه قرار می شود دور هم جمع شویم یکی یکی را به چپ بودن، دیگر دیگری را به مشروطه خواهی و سوی به رادیکالی و دیگر به لیبرالی متهم می کنند متهم می کنیم و متهم می شویم و قابلیت دور هم جمع شدن را نداریم. خدا لعنت کند خمینی را و بنیانگذاران این حکومت نکبت را که پایه گذار اینهمه نفاق و اینهمه دورویی و دورنگی نیز بودند. با اینحال زنده باد انقلاب سبز

-- شهرام از تهران ، Dec 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)